پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ افتتاح مرکز مشاوره حوزه علمیه شعبه شهرک مهدیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکدار بیان کرد: اگر مرکز رشد به ثمر برسد شهرک علمی و آموزشی و فناوری تاسیس می شود که اثربخش است و در امور فرهنگی و مشاوره ای تاثیر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمودملکدار در آئین افتتاح مرکز مشاوره شهرک مهدیه قم اظهار داشت:تلاش های خوب و کار ارزشمند و ضروری در مهدیه شکل گرفت تا مرکز مشاوره برای خانواده طلاب ایجاد شود.

مدیر شهرک مهدیه افزود: این شهرک از ظرفیت مهمی برخوردار است و می تواند برای ما یک تهدید و یک فرصت باشد؛ اگر به الزامات توجه نکنیم و زیرساخت ها ایجاد نشود و به دلیل بی توجهی مشکلات ایجاد شود یک تهدید است، اما اگر به اقتضائات توجه شود یک فرصت مهم است.

وی بیان کرد: شهرک مهدیه می تواند جایی برای الگو باشد و شهرکی که سبک زندگی اسلامی را پیاده کند می تواند الگویی برای سایر نقاط استان و کشور باشد.

حجت الاسلام ملکدار عنوان کرد: آیت الله اعرافی بارها به این مسائل تاکید داشته و شورای عالی حوزه های علمیه نسبت به این مساله حساس بودند، لذا باید بتوانیم تهدید را به فرصت و نقاط مثبت تبدیل کنیم تا بهره برداری لازم صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۷۰۰ خانوار در شهرک مهدیه ساکن هستند که ۲۰۰۰ ایرانی و ۷۰۰ غیر ایرانی است و به تدریج تعداد آنان اضافه و تا پایان سال اقداماتی برای تحویل ۴۰۰ خانه انجام می شود.

مدیر شهرک مهدیه بیان کرد: در این صورت تعداد خانوار ۳۲۰۰ مورد می شود که جمعا ۱۲ هزار نفر را شامل می شود و ظرفیت خوبی برای معاونت ها از جهت علمی، آموزشی، تربیتی، فرهنگی و آموزشهای مهارتی فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: معاونت های حوزه باید ورود کنند، چرا که این ظرفیت ایجاد شد و دیدارها در امور بین الملل، معاونت تبلیغ، تهذیب و تربیت، برنامه ریزی و زیرساخت ها آماده شود به ویژه بخش تربیتی بسیار مهم است، اگر به فکر نباشیم تبدیل به خطر و تهدید می شود باید آمادگی لازم فراهم گردد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار گفت: ایجاد مرکز مشاوره یک قدم است و در ادامه قدم های بالایی در تهذیب و تربیت و به ویژه برای فرزندان و خانواده طلاب اهمیت زیادی دارد و برای قدم های بعدی آماده هستیم.

وی افزود: این مجموعه قدم کوچکی است که به تدریج کامل می شود و باید متناسب با مرکز مشاوره باشد و ساختمانی احداث شود تا بتوانیم طلاب و خانواده را جذب کنیم.

مدیر شهرک مهدیه تصریح کرد: باید کار مثبتی انجام شود و طرح و برنامه از شما و اجرا از ما باشد. همچنین به فرهنگ سازی در زمینه مشاوره نیاز داریم و نسبت به شورای مشورتی، مساجد و مدارس اقداماتی صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۴ مسجد در شهرک است که تعداد آن تناسبی با این فضا و محیط طلبگی ندارد و در بحث فرهنگی باید تلاش شود، نوآوری هایی وجود دارد که اگر دلیل به خدمت فرهنگی و دینی شود، اثرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین  ملکدار بیان کرد:اگر مرکز رشد به ثمر برسد شهرک علمی و آموزشی و فناوری تاسیس می شود که اثربخش است و در امور فرهنگی و مشاوره ای تاثیر دارد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حميد IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    0 0
    خدا بانيان خير اين شهرك را مورد لطف و غفران قرار دهد كمك خيلي خوبي براي برخي طلاب نيازمند شده اميدوارم افرادي كه خانه دار شدند به زودي زود تخليه كنند تا نوبت بقيه هم برسد