پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رضایی اصفهانی

حوزه/ مدیر مشاوره و خانواده حوزه های علمیه گفت: تشکیل تیم های مشورتی و فکری تاثیر بسیار مهمی در مشاوره های تخصصی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مجتبی رضایی اصفهانی در آئین افتتاح مرکز مشاوره شهرک مهدیه قم اظهار داشت: موضوع مشاوره باید به صورت عملیاتی تبیین شود و خانواده اهمیت مشاوره را حس کنند.

استاد حوزه علمیه افزود: تشکیل تیم های مشورتی و فکری تاثیر بسیار مهمی در مشاوره های تخصصی دارد.

وی تصریح کرد: باید اهمیت مشاوره تخصصی فرهنگ سازی شود همچنین بازوی فکری مشورتی یا تیمی شکل بگیرد و این مهم به مرور زمان در مرکز حضور داشته باشد.

مدیر مشاوره حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در این تیم مشورتی راهکارها و طرح هایی پیاده و کاملا بررسی شود و اشکالات مورد ارزیابی قرار بگیرد تا طرح ها با برنامه ریزی بهتر پیش ببریم.

وی اظهار داشت: با برخی از مشاوران مدارس در مورد تشکیل تیم مشورتی و فکری گفتگو می کردیم و پیشنهاد بود به جای اینکه کانالی باشد و مطالب بارگذاری شود که تعداد زیادی عضو باشند، می توان پس از شناسایی، این مطالب علمی در خصوصی (p.v) ارائه شود تا دقیق مورد مطالعه قرار بگیرد.

حجت الاسلام رضایی اصفهانی بیان کرد: این راهکار مهمی است و گاهی با روش های ساده می توان مطالب ناب مشاوره ای را به خانواده ها منتقل کرد تا بدانند چقدر مرکز مشاوره می تواند زندگی آنها را متحول کند.

وی تصریح کرد: ۷ بروشور از مطالب کاربردی و علمی تهیه شده و با روش های مختلف نیز می توان این مطالب را استخراج کرد اگر شماره همه افراد را داشته باشیم طرح و برنامه خوبی قابل ارائه است.

مدیر مشاوره حوزه علمیه گفت: طرح مهارت های زندگی و زیرساخت های اجرایی خوب است و باید به درستی عملیاتی شود، تاکنون ۸۰ درصد کار انجام شده و می توان برنامه مهارت زندگی را پیش برد.

وی افزود: باید کار عمیق و دقیقی باشد و با تیم فکری کار را پیش برد شهرک مهدیه یک ظرفیت مهم است و جمعیت زیادی دارد و باید برای این ظرفیت بسترسازی کرد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha