سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
بردبار

حوزه/ معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) همدان گفت: در طرح سه شنبه‌های مهدوی، هر هفته مطالب مهدوی در قالب کلیپ، پوستر و آیه‌های مهدوی برای تمامی نهادها ارسال می‌شود و هر یک از این مراکز نیز مطالب را در شبکه‌های مجازی برای استفاده عموم و کارکنان خود بارگذاری می‌کنند.

حجت الاسلام هادی بردبار، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) همدان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به اقدامات این بنیاد در زمینه مسائل مهدوی، اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در سال ۱۳۷۹ در دیداری با رهبر معظم انقلاب، گزارشی از وجود تشکل‌ها و فرقه‌های مهدوی موجود ارائه دادند و پس از آن به فرموده حضرت آقا بنیاد مهدویت در همان سال به جهت فعالیت در این عرصه شکل گرفت.

وی افزود: به فاصله چند سال در اکثر استان‌های کشور بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) آغاز به کار کرد و در استان همدان نیز حجت الاسلام حسنی حلم عهده دار این مسئولیت شدند.

حجت الاسلام بردبار با بیان اینکه بنیاد با تمامی دستگاه‌ها و نهادهایی که رسالتی فرهنگی، آموزشی دارند، همکاری لازم را دارد، گفت: در تمامی این سازمان‌ها همچون مدارس و دانشگاه‌ها به جهت ترویج مباحث مهدوی، بنیاد ورود پیدا کرده و به اهداف مورد نظر خود نیز رسیده است.

وی با اشاره به دستاوردهای بنیاد مهدی موعود(عج)، مطرح کرد: حوزه علمیه همدان از اولین استان‌هایی بود که رشته و مرکز تخصصی مهدویت در آن آغاز به کار کرده و در آن به تربیت نیروهایی به صورت ویژه در این زمینه مشغول است.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) همدان تصریح کرد: در حدود ۲۰ نفر از فارغ التحصیلان این مرکز، امروز در مقطع کارشناسی ارشد و سطح سه مشغول فعالیت در حوزه مباحث مهدویت هستند که این یکی از دستاوردهای مهم این مرکز می‌باشد.

وی برگزاری سلسله مباحث مهدویت در دانشگاه‌های استان را از دیگر اقدامات این مرکز برشمرد و عنوان کرد: بنیاد با همکاری آموزش و پرورش، هم در زمینه تربیت مربی مهدوی، جلسات و کلاس‌هایی را برای معلمان تدارک دیده و هم کلاس‌های فوق‌العاده‌ای را برای دانش آموزان برگزار کرده است.

حجت الاسلام بردبار با بیان اینکه استان همدان دارای رتبه خوبی در ارزیابی‌ها از نظر برگزاری جلسات مهدوی است، اظهار داشت: از آنجایی که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، با تعطیلی کلاس‌ها مواجه بودیم، اما خللی در برگزاری این جلست ایجاد نشد و با استفاده از بستر فضای مجازی آموزش‌ها و مباحث موجود توسط اساتید در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اجرای طرح سه شنبه های مهدوی در سراسر کشور، گفت: دانشگاه‌های سراسر کشور در این طرح درگیر و مشغول فعالیت بودند و در روزهای سه شنبه به مباحث مهدوی می‌پرداختند، اما استان همدان در ابتکاری جالب، تمامی ادارات و نهادهای اجرایی را در کنار دانشگاه‌ها و مراکز علمی دیگر، در این طرح سهیم کرده است.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) همدان ادامه داد: در طرح سه شنبه‌های مهدوی استان همدان، هر هفته مطالب مهدوی در قالب کلیپ، پوستر و آیه‌های مهدوی برای تمامی نهادها ارسال می‌شود و هر یک از این مراکز نیز مطالب را در شبکه‌های مجازی تحت نظر خود برای استفاده عموم و کارکنان خود بارگذاری می‌کنند.

وی از برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع مهدوی برای مراکز علمی و عموم مردم خبر داد و ابراز داشت: هم استانی‌های عزیز اگر در زمینه مسائل مهدوی با سئوال و شبهه‌ای روبرو شدند می‌توانند از طریق بنیاد با کارشناسان مهدوی مرتبط شوند و پاسخ خود را دریافت نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha