پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهید فخری زاده

حوزه/ دکتر محسن فخری زاده، یکی از دانشمندان حوزه هسته‌ای کشور به دست عوامل تروریست در اطراف تهران ترور شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، براساس اعلام منابع خبری، ساعاتی قبل محسن فخری زاده، یکی از دانشمندان حوزه هسته‌ای کشور به دست عوامل تروریست در اطراف تهران ترور شد.

در این عملیات تروریستی بعداز ظهر امروز در آبسرد دماوند، محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان، به وسیله انفجار و شلیک، مورد سوءقصد قرار گرفت.

شاهدان عینی یک انفجار و پس از آن صدای رگبار را در بلوار مصطفی خمینی آبسرد دماوند تایید کرده اند. گفته می‌شود یک خودرو هدف این ترور بوده است.

مشاهدات خبرنگار فارس دو جسد در درمانگاه آبسرد و تخت پر از خون فخری زاده را تأیید می‌کند. تلاش برای مداوای فخری زاده و سایر مجروحین ادامه دارد.

لازم به ذکر است، اوایل سال ۱۳۹۷، منابع رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که سازمان جاسوسی این رژیم «موساد» تلاش کرده یک دانشمند هسته‌ای ایران را ترور کند اما عملیات او موفق نبوده است.

در این باره وبگاه «واللا نیوز» گزارش داده بود عوامل موساد پیشتر تلاش کرده‌اند یک دانشمند هسته‌ای ایرانی به نام «محسن فخری‌زاده مهابادی» که مسئول راکتور اتمی تهران است را ترور کنند.

این وبگاه اذعان کرده بود تمام دانشمندان هسته‌ای ایرانی که پیشتر ترور شدند یا سوء قصدی علیه جان آنها انجام گرفته، عملیات آن توسط عاملین موساد اجرا شده است.

دکتر محسن فخری زاده کیست؟

نام دکتر محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی که در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی منتشر شده است.

نام فخری‌زاده تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.

محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته‌ای ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی سال گذشته خود به زبان آورد و مدعی شد روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شجاعی IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    با سلام و احترام و تسلیت شهادت سردار دانشمند هسته ای . لطفا بفرمائید عوامل برجامی با واسطه سازمان جاسوسی ملل در شهادت ایشان نقش داشته اند و دولت محترم و وزیر امور خارجه و عوامل دست اندر کار برجام باید پاسخگو باشند . امیدوارم انتقام سخت برای این شهید بزرگوار در دستور کار قرار گیرد
  • حميد IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    سلام اميدوارم كه اطلاعات كشورمان در اسرع وقت عاملان اين ترور را به مردم معرفي كنند تا مردم حواسشان جمع باشد كه خيلي گول ظواهر برخي را نخورند