جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
با پای پیاده از آفریقای جنوبی تا مسجدالاقصی و تا خانه خدا

حوزه/ یک مدرس دانشگاه آفریقای جنوبی در سفری که با پای پیاده از کیپ تاون به سمت مسجدالاقصی و سپس مکه و مدینه آغاز کرده، پس از دشواری‌های تمام قصد دارد تا خانه خدا را با پای پیاده برود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeastmonitor، شهید بن یوسف تاکالا ، مدرس دانشگاه آفریقای جنوبی ، از کیپ تاون تا مسجد الاقصی در بیت المقدس پیاده رفته و قصد دارد سفر خود را با پای پیاده به مدینه و مکه و زیارت خانه خدا ادامه دهد.

تاکالا که در ماه فوریه وارد مسجدالاقصی شد، در تاریخ ۱۵ آگوست ۲۰۱۸ از کیپ تاون به راه افتاد و قبل از رسیدن به غزه از طریق زیمبابوه ، زامبیا ، تانزانیا ، کنیا ، اتیوپی ، سودان و مصر سفر کرد.

وی تلاش کرد تا از طریق غزه به سمت بیت المقدس راه  خود را ادامه دهد ، اما اشغال‌گران صهیونیستی مانع او شدند. در نتیجه ، او به مصر و از طریق صحرای سینا و اردن بازگشت و از آنجا به خودش را به دومین قبله مسلمانان رساند.

تاکالا به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانست از مسجد الاقصی خارج شود ، اما وی این امکان را به عنوان «یک نعمت بزرگ» توصیف کرد که نتوانست سومین مکان مقدس جهان را برای مسلمانان به این زودی ترک کند.

تاکالا اظهار داشت:  الحمدلله من هر روز فرصت دارم که نمازهای پنج گانه را در مسجد مبارک الاقصی بخوانم.

وی افزود:  احساس می‌کنم که برکت خداوند است و برای من یک امتیاز است که پنج نماز روزانه را از صبح تا شب در مسجدالاقصی بخوانم.

این مدرس سابق دانشگاه آفریقای جنوبی قصد دارد کتابی تحت عنوان «مبارزه معنوی من» بنویسد که در آن قصد دارد سفر خود را مستند کند.

وی پس از ترک مسجد الاقصی قصد دارد با پیاده روی به عربستان برود و از مسجد حضرت محمد (ص) در مدینه، دومین شهر مقدس مسلمانان دیدار کند و سپس در مکه به حج تمتع بپردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha