شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سیدمجتبی حسینی

حوزه/ آیت الله سید محتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق در ابتدای درس خارج خود شهادت دانشمند هسته ای دکتر محسن فخری زاده را تسلیت گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محتبی حسینی نماینده ولی فقیه در عراق درس خارج روز یکشنبه خود را با تسلیت شهادت دانشمند هسته ای دکتر محسن فخری زاده آغاز کرد.

وی بعد از تسلیت این مصیبت به امت اسلامی به ویژه رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید و تمامی آزادگان جهان گفت: هدف قرار دادن اینگونه قهرمانان و اجرای اینگونه توطئه ها از زمان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا امروز ادامه داشته است و نخبه های بزرگی را در زمینه های مختلف از ما گرفتند، امّا انقلاب اسلامی و مقاومت روز به روز قدرتمندتر شده و بر عزم و اراده، استقامت ملت ما در برابر قدرت های مستکبر افزوده شده است.

آیت الله حسینی با بیان اینکه ما تا زمانی که در مسیر حق قرار داریم باید انتظار بلا ها و مصیبت ها را داشته باشیم،  افزود: یکی از شیعیان نزد امام  محمد باقر (علیه السلام) آمد و گفت: من شما اهل بیت را دوست دارم، امام (ع) در جواب فرمودند:   پس برای [آزمایش و رنج] بلا، لباسی اختیار کن [و آماده باش].

نماینده مقام معظم رهبری در عراق بیان داشت: علی رغم تمامی توطئه ها و تلاش های بزدلانه دشمنان، خداوند متعال را سپاسگزاریم و انقلاب و خط مقاومت در مسیر پیشرفت و شکوفایی قرار دارد و امروز به لطف خداوند از گذشته قدرتمندتر شدیم. قدرت های شرور با توطئه های بزدلانه خود به دنبال کاهش عزم و اراده ماست، امّا ناکام خواهند شد؛ چراکه امام خمینی گفتند: بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می‌کند. بکُشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود. ما از مرگ نمی‌ترسیم و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید.

ایشان در همین راستا به سخن قرآن کریم اشاره کرد که می فرماید:(وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ. الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ. أُوْلَئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ).

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha