جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید فخری زاده

حوزه/ در ادامه اعتراضات به ترور شهید فخری زاده، جمعی دیگر از ائمه جمعه استان گلستان در پیام های جداگانه ای، خواستار دستگیری و مجازات عاملان این جنایت شدند و تصریح کردند: ملت ایران مصمم به انتقام گیری قطعی و حتمی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، در ادامه اعتراضات به ترور شهید فخری زاده، جمعی دیگر از ائمه جمعه استان گلستان در پیام های جداگانه ای، با تبریک و تسلیت شهادت این دانشمند هسته ای و دفاعی، خواستار دستگیری و مجازات عاملان این جنایت شدند.

پیام امام جمعه خان‌ببین و بخش فندرسک:

* شهادت مایه کرامت و افتخار ماست 

 بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ * فَمِنهُم مَن قَضی*نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ *وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

شهادت دانشمند جناب آقای دکتر فخری زاده مایه فخر و عزت آزادگی و بزرگی ایشان و ملت سر افراز ایران خواهد شد.

یک بار دیگر دست پلید استکبار جهانی و صهیونیسم خونخوار از آستین خود بدر آمد و دست به جنایت بزرگ دیگری زدند و یکی از فرزندان این ملت بزرگ را مظلومانه به شهادت رسانید.

دشمنان جنایتکار ما بدانند که ما ملت امام حسینیم و به فرموده امام سجاد(ع) «ان القتل لنا عاده وکرامتنا الشهاده» کشته شدن در راه خدا عادت ما و شهادت مایه کرامت و افتخار ماست.

دشمنان کوردل ما بدانند همانطور که با شهادت سردار سلیمانی راه و هدف و مکتب ایشان از قبل محکم تر و درخشان‌تر شد، قطعا با شهادت دانشمند شهید ما دکتر محسن فخری زاده هدف والای علمی ایشان در صنایع دفاعی و هسته ای  توسط فرزندان و شاگردان و همرزمان ایشان از قبل پوینده تر خواهد شد و خواب راحت را از چشم دشمنان ذلیل و خوار ایشان خواهد گرفت.

خداوند روح مطهراین شهید والامقام را مورد رحمت واسعه خودش قرار دهد ان‌شاءالله.

علی محمد بیات

امام جمعه خان ببین/بخش فندرسک

پیام امام جمعه انبارالوم:

* ملت ایران تا مجازات عاملان ترورهای شهیدان‌مان از پای نخواهد نشست

بسم الله الرحمن الرحیم

 مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی* نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا (احزاب ۲۳)

برخی از آن مؤمنان، بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند کاملا وفا کردند، پس برخی پیمان خویش گزاردند و بر آن عهد ایستادگی کردند تا به راه خدا شهید شدند و برخی به انتظار (فیض شهادت) مقاومت کرده و هیچ عهد خود را تغییر ندادند.

امروز ایران اسلامی در غم شهادت یکی از مدیران لایق و دانشمند خویش که در طول عمرش منشا خیرات و برکات ارزنده به کشور جمهوری اسلامی ابران بود به سوگ نشست.

دشمنان اسلام و ایادی استکبار و رژیم صهونیستی با ترور شهید بزرگوار دکتر محسن فخری زاده(رحمه الله علیه) ترس خود را از دستاوردهای ارزشمند ایران اسلامی در عرصه دفاع و تحقیقات هسته ای و واکسن کرونا نشان دادند.

بسی جای تاسف است که استکبار جهانی در واپسین روزهای حکومت خود یکی از ناکار آمدترین روسای خود با سفاهتی که همواره در سیاست‌های حق ستیزانه آنان مشهود است، بار دیگر جمهوری اسلامی ایران را عزادار کردند، غافل از اینکه ایران عزیز و سرافراز راه شهیدان مثل حاج قاسم سلیمانی و شهید بزرگوار دکتر محسن فخری زاده را ادامه خواهد داد تا مجازات عاملان این ترورها از پای نخواهد نشست.

ضمن تسلیت شهادت دانشمند برجسته کشور شهید بزرگوار دکتر محسن فخری زاده(رحمة الله علیه) به محضر مبارک امام خامنه ای عزیز(زید عزه)، به خانواده های معزز شهیدان و ملت بزرگ ایران و به خانواده آن عزیز سفر کرده، از خداوند متعال برای آن شهید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را خواستارم و به یقین خون این شهید بزرگوار و دیگر شهیدان کشور عزیزمان به ثمر خواهد نشست.

 جلیل دماوندی

امام جمعه شهر انبارالوم و بخش وشمگیر

پیام امام جمعه علی‌آبادکتول:

* نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور، عاملان ترور شهید فخری زاده را به سزای اعمالشان برسانند

 بسم الرحمن الرحیم

 شهادت مظلومانه دانشمند هسته‌ای  و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شهید دکتر محسن فخری زاده که در عملیات تروریستی به شهادت رسیدند، را به محضر ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و مقام معظم رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی)، جامعه علمی و ایران اسلامی به ویژه مردم فهیم و ولایتمدار شهرستان علی آبادکتول تسلیت عرض نموده و ضمن محکوم کردن این عمل تروریستی از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور انتظار داریم با به کارگیری تمام توان، عاملان این ترور را شناسایی و به سزای اعمالشان برسانند.

سیدعلی مهدی نژاد

امام جمعه علی آباد کتول

پیام امام جمعه کلاله:

* ملت ایران مصمم به انتقام گیری قطعی و حتمی است

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت مرگ تاجرانه و یک انتخاب آگاهانه و عاقلانه و عارفانه است.

شهادت مظلومانه دانشمند برجسته و کلیدی هسته ای و دفاعی و علمی کشورمان  سردار پر افتخار، مدیر انقلابی و جهادی را به محضر مقدس امام زمان(عج) و رهبری معظم انقلاب و ملت شریف ایران و خانواده صبور این شهید والامقام تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

شهیدی که پدر برنامه  هسته ای ایران لقب گرفته بود و سال‌های سال دشمن خبیث صهیونیست و استکبار جهانی کینه او را در دل داشت و نهایتاٌ هم خنجرش در قلب شهید فرو برد چرا که ترور دانشمندان هسته ای ما  در دستور کار رژیم صهیونیست و آمریکاست و در کمال تاسف باید عرض کرد عده ای به دوستی با این دشمن  افتخار و همچنان دم از مذاکره با او می‌زنند و زمانی که از نوشته شدن نام رژیم صهیونیست روی موشک ها انتقاد کردند، دشمن با ترور هفتمین دانشمند هسته ای اقتدار علمی و دفاعی ما را نشانه رفته، اما بداند اقتدار علمی و دفاعی ما با نخبگان علمی ادامه پیدا می‌کند ان شاءالله.

انقلاب با برکت خون این شهدا به راه خود ادامه می دهد چون شهادت برای شهدا سعادت و برای ملت ما و جوانان ما چراغ  هدایت است. این اقدام خبیثانه دشمن ملت ما را وجوانان ما را مصم تر و ثابت قدمتر می کند و بدانند ما مصمم به انتقام گیری قطعی و حتمی هستیم و ان شاءالله دست انتقام خدا از آستین نیروهای مسلح ما بیرون می آید و انتقام همه شهدا را خواهد گرفت.

 همانگونه که امام المسلمین حضرت آقا فرمودند دو کار باید انجام گیرد: ۱-پیگیری جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران. ۲-پیگیری تلاش‌های علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که ایشان مشغول بودند.

نجفعلی قاسمی

امام جمعه شهرستان کلاله

پیام امام جمعه شهر سرخنکلاته:

* بیش از چهار دهه است که با شهادت خوی گرفتیم

بسم الله الرحمن الرحیم

منَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا.

خبر شهادت مجاهد فی سبیل‌الله دانشمند هسته ای و دفاعی کشورمان دکتر فخری زاده باعث تألم شدید شد و  بر دل‌های ما که سابقا مجروع از شهادت سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی بود، دگر بار غم سنگینی را نشاند.

ما ملت شهید پروریم و بیش از چهار دهه است که با شهادت خوی گرفتیم و بقول سردار دلها ما  ملت امام حسینیم و ما از شهادت واهمه ای نداریم و آن را فوز عظیم برای خودمان می دانیم.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به امام زمان و نایب رشیدش امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) و خانواده محترم شهید دکتر محسن فخری زاده و خانواده های محترم شهداء و عموم ملت ایران و جبهه مقاومت، این اقدام ددمنشانه ترور دانشمندان هسته ای دفاعی کشورمان را محکوم می‌کنم و از مسئولین امر تقاضای اجرای دقیق و عاجل نکاتی که در پیام رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) در ترور شهید دکتر محسن فخری زاده  بیان فرمودند، را دارم.

شهاب الدین بابامحمدی

امام جمعه سرخنکلاته

پیام تسلیت امام جمعه شهر فاضل‌آباد:

 * انتظار شهدا رهروی با ثبات و پیگیری اهداف و شناخت دشمن است

بسم الله الرحمن الرحیم

سوره مبارکه توبه آیه ۵۲:

قُلْ هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنَا إِلَّا إِحْدَی الْحُسْنَیَیْنِ * وَنَحْنُ نَتَرَبَّصُ بِکُمْ أَنْ یُصِیبَکُمُ اللَّهُ بِعَذَابٍ مِنْ عِنْدِهِ أَوْ بِأَیْدِینَا * فَتَرَبَّصُوا إِنَّا مَعَکُمْ مُتَرَبِّصُونَ. بگو: «آیا درباره ما، جز یکی از دو نیکی را انتظار دارید؟! (: یا پیروزی یا شهادت) ولی ما انتظار داریم که خداوند، عذابی از سوی خودش (در آن جهان) به شما برساند، یا (در این جهان) به دست ما (مجازات شوید) اکنون که چنین است، شما انتظار بکشید، ما هم با شما انتظار می‌کشیم»

وصول الی الله تعالی با شهادت، انتخاب خداوند و تسلیم عبد منتخب است، پس از این جهت تبریک برای شهادت دانشمند هسته ای دکتر محسن فخری زاده اما از طرفی، ما هدیه الهی و موجب فخر را ازدست دادیم و تسلیت عرض می کنیم.

انتظار شهدا رهروی با ثبات و پیگیری اهداف و درس مداوم و رسا شناخت دشمن که «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ...» راهتان پر رهرو شهید دانشمند دکتر فخری زاده.

علی قنبری

امام جمعه فاضل آباد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha