جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهید فخری زاده

حوزه/ شهید فخری زاده با شهادتش حجت را بر همه تمام کرد تا اگر کسی هنوز در خواب است بداند و آگاه باشد که آمریکا و صهیونیسم دشمن دیرینه‌ی ما هستند.

خبرگزاری حوزه | در پایان هفته‌ی بسیج و در آستانه‌ی سالروز شهادت شهید مجید شهریاری، دشمن دست به جنایتی دیگر زد. ترور دانشمند و استاد فیزیک هسته‌ای -همو که رسانه‌های غربی او را پدر برنامه‌های هسته‌ای لقب دادند- اما چرا برخی این پدر را نشناختند؟ به راستی چرا دشمن نخبه‌ها را بهتر از ما می‌شناسد و چه عاملی باعث شد تا او دست به ترور چنین شخصیتی بزند؟

برای پاسخ به این سوال شاید بتوان از میان اوصاف شهید محسن فخری زاده به ویژگی دشمن شناسی و دشمن ستیزی او اشاره کرد.

وجود این شهید والا مقام همچون خار در چشم دشمنان بود؛ چراکه دشمن توان تحمل شخصیت‌های علمی با مدیریت انقلابی را ندارد و برای ضربه زدن به انقلاب، درصدد از میان برداشتن عوامل موثر در پیشبرد کشور است؛ غافل از اینکه‌ مردم ایران تازه شهید محسن فخری زاده را بدست آوردند.

حقیقتاً هنری که شهادت دارد این است که مردان الهی را از صدف غربت بیرون می‌آورد تا دیگران نظاره‌گرش شوند؛ آنگاه او را چونان گوهری شب چراغ، هدایت‌گر مسیر انا الیه راجعون قرار می‌دهد.

آری، تا بوده همین بوده است که ‌دشمنان، دلیرمردان را بهتر از دوستان می‌شناسند؛ اما متاسفانه ما بعد از پرپر شدن آنان پی به وجود چنین اختران مخلصی خواهیم برد.

دشمن بزدل راهی جز ترور ندارد و کینه‌توزی خود را با ترور شخصیت‌های مهم نشان می‌دهد و آنگاه که موفق به این امر نشود، دست به ترور شخصیت غیور مردان می‌زند.

   

 با کمی تأمل به این نتیجه می‌رسیم که در برخی مواقع، تاکتیک دشمن اینگونه است که دلاوران نام آشنا را ترور شخصیت و افراد گمنام را ترور شخصی می‌کند. لذا بر هر فردی لازم و ضروری است، با بهره‌گیری از آیات، روایات و کلام بزرگان دین، در جهت تشخیص ملاکهای دشمن‌شناسی تلاش کند، تا از این طریق پیوسته در مقابل دشمن همیشه بیدار، آگاهانه وارد عمل شود.

دشمن هیچ‌گاه به خواب نمی‌رود و در همه حال در فکر نقشه کشیدن برای جمهوری اسلامی ایران است؛ بنابراین شناخت دشمن بهترین راه برای خنثی کردن توطئه‌ی اوست. با توجه به اینکه دشمنان بارها دشمنی خود را علناً نسبت به کشور ایران اعلام داشته‌اند؛ بنابراین ساده‌لوحانه است که باز دست دوستی به سمت دشمنان قسم خورده دراز و از آنان طلب مساعدت و یاری کنیم؛ چرا که دشمن هیچ‌گاه خیرخواه نبوده و نخواهد بود بلکه برعکس هر چه توان دارد در راه نابودی ملت عزیز ایران خرج می‌کند.

   

بحمدالله خداوند دشمنان ما را از حمقاء قرار داده است، بنابراین هر چه تلاش می‌کنند تا هر آنچه کینه دارند مخفی کنند، اما با رفتارهای متناقضانه، نقشه‌های خود را برملا می‌سازند، با این وجود چه خسران زده‌اند کسانی که چشم خود را بر این توطئه‌ها می‌بندند و خود را به خواب غفلت زده‌ و از دشمن کینه توز توقع و تقاضای یاری و حمایت دارند؛ این افراد ناآگاه یا مغرض می‌بایست از خواب غفلت برخیزند چرا که اگر فکری به حال این غفلت خود نکنند و از خواب غفلت بیدار نشوند ممکن است روزی با سیلی دشمن از خواب بیدار شوند.

اینگونه افراد آرزوهای واهی در سر می‌پرورانند و همین مسئله باعث شده تا با نادیده گرفتن توانمندی‌های کشور دست گدایی به سمت بیگانگان دراز کنند. آری به نظر می‌رسد همه‌ی رفتارهای آنان نشأت‌گرفته از عدم ایمانشان به قدرت لایزال الهی است و حال آنکه شهید در زمان حیات دنیوی خود نیز هر آن، خدا را شاهد و ناظر بر اعمال خود می‌داند و همین امر موجب گردیده تا سرانجامش به شهادت منتهی گردد. اینجاست که باید گفته شود شهید اسمی از اسماء الهی است و گویای حضور و شهود پیوسته‌ی خداوند بر مخلوقات است.

   

برخی معتقدند شهید را از آن جهت شهید گویند که شاهد کرامتی از جانب حضرت حق شده است شاید بتوان گفت شهید به محض آنکه اولین قطره‌ی خونش بر زمین ریخته می‌شود به فوز الهی نائل گشته، آنگاه شاهد بر خلق عالم می‌گردد چراکه طبق آیات قرآن به کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند مرده نمی‌گویند بلکه از نگاه قرآن آنان زنده‌اند و در نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

آری شهید بیدار است و با شهادتش خفتگان را از خواب بیدار می‌گرداند؛ اما آنان که خود را به خواب زده‌اند نه تنها از خواب بیدار نمی‌شوند بلکه در پی خواب نمودن دیگران نیز هستند؛ این افراد بی‌بصیرت اگر از خواب برنخیزند، خود و پیروانشان را به قهقرا خواهند کشانید. باشد که آن شاهدان، در دنیا دست ما را بگیرند و در آخرت نیز شفیع ما گردند.

فراموش نکنیم ایستادن در برابر تحریم‌ها و فشارهای حداکثری دشمن گرچه هزینه دارد اما هزینه‌ی آن کمتر از تسلیم شدن در برابر آنان است.

شهید فخری زاده با شهادتش حجت را بر همه تمام کرد تا اگر کسی هنوز در خواب است بداند و آگاه باشد که آمریکا و صهیونیست دشمن دیرینه‌ی ماست.

امید اینکه این شهادت‌ها ما را بیدارتر گرداند.

   

مرضیه رمضان قاسم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha