جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام باطنی

حوزه/ حجت الاسلام باطنی با تأکید بر این که شهید فخری زاده نماینده یک تفکر بود، گفت: این تفکر، تفکری است که با تمام وجود فرهنگ اسلام ناب را شناخته و برای نهادینه کردن آن تلاش می کند.

حجت الاسلام علیرضا باطنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به شهادت غریبانه و مظلومانه شهید محسن فخری زاده و مضمون آیه شریفه «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا»، اظهار کرد: از منظر قرآن کریم، رمز محبوبیت ایمان و عمل صالح است و خداوند عزت ماندگار به برخی افراد عنایت می کند.

وی افزود: تا پیش از ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده، مردم این شهید را نمی شناختند و چهره ای گمنام و ناشناس بود، اما امروز شهید فخری زاده با دستاوردهای خود برای ایران و جهان شناخته شده و این ترجمان عزت ماندگاری است که خداوند به برخی از بندگان خود می دهد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان این که شهادت، پاداش ماندگار مجاهدان فی سبیل الله است، گفت: شهید فخری زاده مزد تلاش مخلصانه خود را دریافت کرد و افرادی که مجاهدت پنهان و با اخلاص انجام می دهند خداوند به آنها عزت و پاداش ماندگار عطا می کند.

وی اضافه کرد: امروز شهید فخری زاده پیشاپیش شهدای هسته ای هم چون ستاره ای بر تارک آسمان ایران می درخشد و مردم ما به داشتن چنین فرزندانی افتخار می کنند.

حجت الاسلام باطنی با تاکید بر این که شهید فخری زاده نماینده یک تفکر بود، تصریح کرد: این تفکر، تفکری است که با تمام وجود فرهنگ اسلام ناب را شناخته و برای نهادینه کردن آن تلاش می کند.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم در مواجهه با دشمن استراتژی دارد و آن استراتژی، نفی ستمگری و ستم پذیری و سلطه بیگانه، مقاومت و تسلیم ناپذیری است و منطق قرآن در این زمینه نیز قوی شدن و بازدارندگی، توکل به خداوند و تکیه بر توان خود است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به آیه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» و لزوم قوی شدن در برابر دشمن، گفت: قرآن کریم نیز می فرماید در برابر دشمن تا می توانید قوی شوید تا دشمنان پیدا و پنهان در مواجهه بیمناک باشند و در واقع کار شهید فخری زاده جامه عمل پوشاندن به این آیه شریفه است.

وی از شهید فخری زاده به عنوان پدر هسته ای ایران یاد کرد و افزود: همان چیزی که قرآن دستور می فرماید و از ما توقع و انتظار دارد، این است که تا می توانید در برابر دشمن قوی شوید و ابزار و امکانات اعمال قدرت فراهم کنید، یعنی بازدارندگی ایجاد کنید.

حجت الاسلام باطنی اضافه کرد: این توان، استعداد، نیرو و امکانات و دستاوردهای علمی، رعب و وحشت در دشمن ایجاد می کند، لذا باید کاری کنید که دشمن به خود اجازه حمله ندهد و مجاهدت شهید فخری زاده و سایر شهدای هسته ای و مجاهدان سخت کوشی که امروز بی نام و نشان در این عرصه مشغول فعالیت هستند، تولید علم و ایجاد اقتدار علمی برای کشور و در واقع عمل به مضمون این آیه شریفه است.

وی حاکمیت را از آن علم دانست و گفت: هر چند کام مردم ما با ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده تلخ شد، اما این شهادت نتایج و دستاوردهایی نیز داشت، از جمله این که یک بار دیگر مردم دنیا به حقانیت و مظلومیت مردم ما پی بردند و به اوج ددمنشی و کینه توزی رژیم اشغالگر قدس و اربابان آن و استکبار جهانی بیش از گذشته واقف شدند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان یکی دیگر از نتایج و دستاوردهای این شهادت را مصمم تر شدن مردم و مسئولان برای دستیابی به حلقه های مفقوده دانش هسته ای و کاربردهای مختلف آن عنوان کرد و ادامه داد: مسئولان نظام در تداوم پایبندی به تعهدات برجامی تجدیدنظر خواهند کرد، کمااین که در مجلس شورای اسلامی آوازه این موضوع بلند است.

وی توجه به نقاط ضعف و حفره های امنیتی در برابر شیوه های نوین تروریستی و چاره اندیشی برای آن را از دستاوردهای این شهادت دانست و گفت: به هر حال اگر این اتفاق نیفتاده بود شاید در غفلت ما، دشمن ضربات دیگری در نقاط متعدد به روش های نوین وارد می کرد.

حجت الاسلام باطنی افزود: امروز وجه مشترک مطالبه مردم، انتقام خواهی است و شهادت این دانشمند هسته ای به وحدت ملی و تعمیق بصیرت مردم و آشنایی بیشتر نسبت به دشمنان کمک نمود، هم چنان که امیرمومنان(ع) می فرماید از دشمن غافل نشوید، اگر شما بخوابید، دشمن نمی خوابد و لذا نباید دچار غفلت شد.

وی با بیان این که ترور و حذف برخی از دانشمندان از جمله دانشمندان هسته ای مانعی بر سر راه شتاب علمی کشور نیست، خاطرنشان کرد: اگر فخری زاده را گرفتند ده‌ها نهال جدیدتر سر برمی آورد و در گذشته ما این معنا را اثبات کرده است و دستاوردهای شهید فخری زاده و همکاران و شاگردان این شهید امروز در دست ملت های مظلوم و مسلمان منطقه، دشمن را هراسان کرده و خواب و خوراک را از آنها سلب نموده است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: ما هیچ ابایی نداریم از این که اعلام کنیم توانمندی دفاعی رزمندگان فلسطینی، یمنی، لبنانی و عراقی به مدد یافته های علمی و تکنولوژیکی ما است و این مایه فخر کشور است، چرا که ما از مظلوم در سراسر عالم دفاع می کنیم، به ویژه این که آن مظلوم مسلمان باشد و دشمن او، دشمن تا بن دندان مسلحی مانند رژیم اشغالگر قدس یا اربابان آن باشد.

وی حمایت از جبهه مقاومت را ادامه دار بیان کرد و افزود: دستیابی به حلقه های مفقوده دانش هسته ای و کاربردهای مختلف آن ادامه خواهد یافت و شتاب آن بیشتر خواهد شد و اعتماد به نفس ما دوچندان شده و طبیعی است که این مقاومت و ایستادگی دشمن را عصبانی می کند.

حجت الاسلام باطنی خاطر نشان کرد: بی تردید شهید فخری زاده سربازی از سربازان ولی امر مسلمین رهبر انقلاب بود و با سربازی مخلصانه ما نیز روح شهید مسرور خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha