جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام سعیدی آریا

حوزه/ یکی از کارشناسان دینی، اهل بیت علیهم‌السلام را خدا شناس‌های واقعی دانست و گفت: شناخت خدا به واسطه دقت در سبک زندگی خاندان عصمت و طهارت میسر می‌شود بنابراین هم در زمان حیات و هم در زمان ممات اولیاء خدا باید به آنان متوسل شویم و در حرم‌های مطهر از ادبیاتی که بزرگان ما استفاده می‌کردند استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد سعیدی آریا طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت که بستر رسانه و فضای مجازی منعکس شد، با اشاره به لجاجت برخی افراد در برابر اولیاء خدا، اظهار کرد: در صدر اسلام هم قرآن می‌گوید برخی از افراد همانطور که نسبت به فرزندان خود شناخت داشتند، پیامبر را هم می‌شناختند اما حق را کتمان می‌کردند و از ایشان تبعیت نمی کردند.

وی اهل بیت علیهم‌السلام را خداشناس‌های واقعی دانست و گفت: شناخت خدا به واسطه دقت در سبک زندگی اهل‌بیت علیهم‌السلام میسر می‌شود بنابراین هم در زمان حیات و هم در زمان ممات اولیاء خدا باید به آنان متوسل شویم و در حرم‌های مطهر از ادبیاتی که بزرگان ما استفاده می‌کردند استفاده کنیم.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه در حرم‌های اهل‌بیت باید دور شدن از رذائل اخلاقی و داشتن صفات حسنه را درخواست کنیم، افزود: ما باید شفای بیماری‌های روحی خود را از خدا بخواهیم تا به واسطه آبرویی که این بزرگواران دارند این مریضی‌ها را از ما دور کنند.

وی با بیان اینکه زیارت حتی از دور هم نباید ترک شود و ارتباط قلبی بین ما و اهل بیت علیهم‌السلام همواره باید بر قرار باشد، تصریح کرد: اگر این ارتباط از بین رفت و ولایت الهی از قلب آدم خارج شد جایش را چیزهای باطل پر می‌کند و ولایت طاغوت جای ولایت خدا را می‌گیرد.

حجت الاسلام سعیدی آریا ادامه داد: امام‌زادگان از جانب اهل بیت علیهم‌السلام طلیعه‌داران رسالت الهی بوده‌اند و ما در محضر کسانی هستیم که مورد تأیید مستقیم امام زمانشان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه زمان و مکان از وجود انسان‌های مؤمن و اولیاء خدا تأثیر می‌پذیرند، گفت: خانه‌ای که در آن نماز خوانده و قرآن تلاوت می‌شود نورانی و خانه‌ای که نماز در آن قضا می‌شود تاریک است.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه ما باید فرهنگ این بزرگواران را زنده نگه داریم، گفت: شیطان حواس انسان را از زیارت ولی خدا پرت می‌کند اما ما نباید زیارت را فراموش کنیم و هر قدمی که در این مسیر برداشته شود ما را به قرب الهی می‌رساند.

وی با بیان اینکه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و توسل به ایشان سبب تحولات زیادی در عالم شده است، گفت: کرامات زیادی از بانوی کرامت نقل شده و این حرم محل جوشش علم و عنایات علمی به بزرگانی همچون ملاصدرا و دیگر بزرگان بوده است.

حجت الاسلام سعیدی آریا با بیان اینکه محل استجابت دعا برای ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و حل مشکلات بشریت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها است، افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها از کسانی هستند که عزیز کرده چند امام و صاحب شأن و مقام در درگاه الهی هستند.

وی با بیان اینکه صفت معصومه را امام رضا علیه السلام به ایشان نسبت داده‌اند، ابراز کرد: ما فقط برای گرفتن حاجت به زیارت نمی‌رویم بلکه به زیارت می‌رویم تا سربازی خود را در پیشگاه ائمه علیهم‌السلام و فرزندانشان ابراز و ارادت خود را ثابت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha