پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حمید انصاری

حوزه/ پس از رسیدن به محله‌ای که قرار بود جهیزیه تحویل‌خانه عروس و داماد شود، به همراه همسر خود به سرکشی از خانه رفت تا از کمبود سایر وسایل موردنیاز نیز با اطلاع شود. اما این پایان کار نبود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام حمید انصاری، طلبه جوانی است که با همسر خود به فعالیت‌های جهادی در عرصه کمک به نیازمندان و مواسات و همدلی مشغول است.

وی به‌اتفاق همسرش فعالیت‌ها را در قالب کمک به نیازمندان قبل از فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون مواسات و کمک‌های مؤمنانه آغاز کرده بود که پس از دستور رهبر معظم انقلاب با شدت بیشتری در این کار خیر گام برمی‌دارند.

حجت‌الاسلام انصاری مسئول فرهنگی محله کوی جماران معالی آباد شیراز بوده و همچنین به عنوان مبلغ قرارگاه تبلیغی عمار به فعالیت مشغول است.

وی پس از فعالیت‌های آغازین از جمله تفقد از خانواده‌های نیازمندان به تهیه و توزیع بسته‌های کودکانه، معیشتی و لوازم‌التحریر و لباس با همراهی همسر خود میان آنان می‌پردازد.

مسئول فرهنگی محله کوی جماران معالی آباد شیراز پس از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک‌های مؤمنانه، به همت خیرین فعالیت‌های خود را به‌صورت وسیع‌تری آغاز کرد، به این صورت که با توجه به شرایط سخت اقتصادی به‌ویژه برای ازدواج جوانان اقدام به تهیه جهیزیه از قبیل یخچال، بخاری، ظروف، فرش، کولر، اجاق‌گاز، پتو، تشک خواب، اتو و دیگر اقلام ضروری می کند..

یک نمونه‌ اهدای جهیزیه این بود که پس از گذاشتن وسایل درون وانت‌بار، حجت‌الاسلام انصاری و همسرش در مرحله نخست جهیزیه را با یک جلد کلام‌الله مجید همراهی کردند.

پس از رسیدن به محله‌ای که قرار بود جهیزیه تحویل‌خانه عروس و داماد شود، به همراه همسر خود به سرکشی از خانه رفت تا از کمبود سایر وسایل موردنیاز نیز بااطلاع شود. اما این پایان کار نبود، پرداخت هزینه خودرویی که جهیزیه را جابه‌جا کرده بود، پرداخت پول‌توجیبی داماد، پرداخت هزینه آتلیه عروس و در اختیار قرار دادن ماشین خودش به‌عنوان ماشین عروس بخش دیگری از فعالیت‌های خیرخواهانه این زوج جوان طلبه بود.

یکی دیگر از فعالیت‌های جهادی این زوج جوان طلبه، کمک به بیماران و پرداخت هزینه آنان است؛ بخشی از این کمک‌ها به‌صورت نقدی به مبلغ حدود ۲۰۰ میلیون ریال انجام‌شده است، و بخش دیگر نیز در قالب رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده است که یک نمونه از آن هزینه عمل یک شخص به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال بوده که دریافت هزینه حدود ۲ میلیون تومان  از سوی بیمارستان شده است.

پرداخت رهن منزل، وام قرض‌الحسنه و سرکشی از محله‌های سنگ سیاه، آستانه و سعدی به‌منظور شناسایی خانواده‌های نیازمند از دیگر فعالیت‌های این زوج جوان طلبه به شمار می‌رود.

همچنین تهیه حدود ۷۰۰ بسته‌های معیشتی، لوازم‌تحریر و بسته‌های کودکان به ارزش حدود ۴۰ میلیون تومان، تهیه لوازم سرمایشی و گرمایشی ازجمله ۱۰ بخاری، ۲ عدد یخچال و ۴ عدد اجاق‌گاز، تهیه غذای کارتن‌خواب‌ها و تهیه لباس بخش دیگر از فعالیت این زوج طلبه شیرازی است، درمجموع تاکنون حدود ۲ میلیارد ریال کمک‌رسانی از سوی این زوج جوان طلبه به همت خیرین صورت گرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha