پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طلاب جهادی شیراز

حوزه/ بسیاری از خانواده های متوفیان کرونایی پیشنهاد میلیونی را به طلاب و روحانیون جهادی داده اند، اما این دلیرمردان، یک ریال آن را هم نپذیرفتند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، با توجه به شدت گرفتن شیوع مجدد بیماری کرونا در سطح استان فارس، آمار اموات کرونایی نیز افزایش چشمگیری داشته است، به همین دلیل کار جهادی طلاب و روحانیون در تغسیل اموات کرونایی دشوار تر شده است.

تغسیل روزانه اموات کار ساده ای نیست که طلاب جهادی خواهر و برادر گروه شهید مسرور انجام می دهند، البته خانواده های اموات کرونایی نیز قدردان زحمات طلاب و روحانیون جهادی هستند؛ از این رو به گفت و گو با برخی از خانواده های متوفیان کرونایی، راننده آموبلانس ها و مسئولان نشسته ایم.

 یکی از خانواده های اموات کرونایی اینگونه می گفت: با توجه به فعالیت هایی که طلاب و روحانیون به صورت جهادی انجام می دهند، نه تنها دید ما نسبت به طلاب و روحانیون عوض شد، بلکه فهمیدیم که تمام صحبت هایی که علیه روحانیت انجام می دهند دروغی بیش نیست.

وی افزود: شاید بسیاری از افراد حتی با گرفتن هزینه هم حاضر به تغسیل اموات کرونایی نشوند، اما طلاب جهادی بدون دریافت حتی هزار تومان، فی سبیل الله این کارها را انجام می هند، خداوند از آنان راضی باشد؛ تمام خانواده هایی که در اینجا حضور دارند و فعالیت های جهادی طلاب و روحانیون را مشاهده می کنند، از آنان راضی هستند، ان شاء الله خداوند عاقبت به خیرشان کند.

عضو خانواده میت کرونایی تصریح کرد: برخی از خانواده ها که اینجا حضور دارند حتی از رفتن به حراست برای تشکیل پرونده هم می ترسند، اما این طلاب تمام کارهای تغسیل و تدفین اموات را از صفر تا صد انجام می دهند.

دومین فردی که یکی از اعضای خانواده خود را با بیماری کرونا از دست داده بود، خاطرنشان کرد: بالاترین و با ارزش ترین چیزی که برای انسان وجود دارد جان است، کسی که حاضر است از جان خود به خاطر مردم بگذرد کار بزرگی است.

وی گفت: کار طلاب و روحانیون تغسیل اموات کرونایی جهادی است، بسیاری از افراد حاضر به این کار نیستند، اما این افراد بدون هیچ چشم داشتی کار تغسیل اموات کرونایی را انجام می دهند و به دلیل این که کار آنان به اخلاص آغشته است بسیار ارزشمند است.

 یکی از راننده های آمبولانس اموات کرونایی هم بیان می کرد: حدود ۸ ماه است که اموات کرونایی را جا به جا می کنیم، از زمانی که به جا به جایی اموات کرونایی پرداختم فهمیدم تمام صحبت هایی که علیه روحانیت می شود حرفی بیش نیست.

وی افزود: طلاب و روحانیون جهادی که اینجا فعالیت می کنند زحمات بسیاری می کشند، بسیاری از خانواده های متوفیان کرونایی که در این محل حضور می یابند در مرحله نخست می گویند که طلبه ها و روحانیون در قبال این کار هزینه دریافت می کنند، سپس که می فهمند هزینه ای درکار نیست و همه آنان به صورت جهادی فعالیت می کنند بسیار قدردان زحمات آنان هستند.

این راننده آمبولانس عنوان کرد: بسیاری از خانواده های متوفیان کرونایی پیشنهاد میلیونی پول را به طلاب و روحانیون دادند اما این بزرگ مردان حتی از هزار تومان آن دریغ کردند.

 مسئول حراست دارالرحمه نیز می گفت: کاری که طلاب جهادی در این چند ماه انجام داده و هم اکنون نیز مشغل آن هستند، کار بسیار بزرگی است، چراکه در مرحله نخست طلاب جهادی آمده اند بر اساس شرع و مندرجات اسلام و قرآن عمل کرده و آن را رعایت کرده اند.

سیسختی در ادامه گفت: ما مسلمان هستیم و اعتقادات خاصی داریم؛ بنابراین اموات ما نیز باید تابع مقررات اسلامی باشند؛ از این رو طلاب جهادی بدون هیچ چشم داشتی دست به این کار بزرگ زدند و حد شرع را برای خدا و پیامبر(ص) رعایت کردند.

وی افزود: دومین مرحله ای که طلاب جهادی پس از ورود خود به این عرصه انجام دادند این بوده که علی رغم تمام محدویت ها و مشکلاتی که وجود دارد، دل مردم را شاد کرده به نوعی احترام به میت مسلمان را که ائمه و روایات به آن تاکید دارند، انجام دادند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یازهراس IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    0 0
    سلام خداقوت دست مریزاد به این بزرگواران انشالله این فعالیتها زمینه ساز ظهور اقامون بشه کاش مردم خیانت واشتباهات بعضی از روحانیون روبه پایه همه شون ننویسن ودرحق خوبان جفانکنند