سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ آئین افتتاح رشته کارشناسی روایتگری دفاع مقدس و کاردانی امور فرهنگی-موزه

حوزه/ آیین افتتاحیه رشته های تحصیلی کارشناسی روایتگری دفاع مقدس و کاردانی امور فرهنگی- موزه از طرف مرکز آموزش های علمی کاربردی شهرداری قم، با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و با حضور آیت الله اعرافی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیین افتتاحیه رشته های تحصیلی کارشناسی روایتگری دفاع مقدس و کاردانی امور فرهنگی- موزه از طرف مرکز آموزش های علمی کاربردی شهرداری قم، در سالروز گرامیداشت روز دانشجو و با حضور آیت الله اعرافی در سالن جلسات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش: رشته های کارشناسی روایتگری دفاع مقدس و کاردانی امور فرهنگی- موزه به همت مرکز آموزش های علمی کاربردی شهرداری قم و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس راه اندازی شدند.

مصطفی مولایی، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری قم در ابتدای این مراسم گفت: ما در تلاش هستیم در حوزه روایتگری دفاع مقدس با راه اندازی دو رشته روایت گری و امور فرهنگی موزه های دفاع مقدس با انگیزه سازی به شیوه های مختلف در مسیر تکثیر روحیه جهاد و دفاع گام برداریم.

سردار نادر ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور سپس به ایراد سخن پرداخت و گفت: باید تلاش کرد حوزه دفاع مقدس که منشأ بسیاری از تحولات کشور بوده و باعث حرکات شایسته و سرنوشت سازی در آینده نیز خواهد بود مورد غفلت، فراموشی و تحریف واقع نشود.

وی تصریح کرد: ما باید برای حفظ تاریخ سر افراز دفاع مقدس و وقایع و حماسه های آن تلاش کنیم.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور خاطرنشان کرد: در سال گذشته با همکاری وزارت آموزش و پرورش طرح معلم_ راوی را در مدارس سراسر کشور آغاز کرده ایم.

آیت الله اعرافی در ادامه این مراسم ضمن گرامی داشت یاد شهدای دفاع مقدس، شهدای راه علم و خدمت و نیز شهدای مدافع حرم گفت: زنده نگه داشتن خاطره های بزرگ و حماسی یک ملت نقش مهمی در هویت سازی و فرهنگ آن ملت دارد.

وی افزود: این موضوع فقط مختص ایران ما نیست، بلکه در دنیا مرسوم است و همه کشورها در تلاش هستند تاریخ و فرهنگ خود را با حفظ یاد افرادی که در راه وطن مبارزه داشته اند بنویسند.

مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: آنچه در مورد دفاع مقدس انجام می شود رنگ و طعم متفاوت با همه نقاط دیگر جهان دارد.

 وی گفت: این تفاوت از آنجا نشأت می گیرد که دفاع مقدس فقط دفاع از خاک، وطن و ملیت ما نبود؛ هر چند این هم مایه افتخار است و عِرق ملی نیز امری پسندیده است.

عضو هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بیان داشت: در تاریخ ایران در اثر فشارها و جنگ های مختلف نقاط بسیاری از خاک آن جدا شده است و این در حالی بوده که بسیاری از آنان با جنگ های به مراتب کمتر از ۸ ساله از دست رفته اند.

وی خاطرنشان کرد: با همت، ایمان، استقامت و بردباری رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس یک وجب از خاک ایران اسلامی مورد اشغال بیگانگان واقع نشد.

آیت الله اعرافی افزود: دفاع مقدس فراتر از بُعد ملی یک بعد گفتمانی و دینی داشته است و این وجه همان وجه تمایز و تقدس این دفاع از جنگ های کشورهای دیگر است.

وی تصریح کرد: حوزه ما، دانشگاه ما و سایر اقشار جامعه ما باید بدانند که در مورد نشر ارزش های دفاع مقدس می بایست گام های بزرگی بردارند.

عضو شورای عالی حوزه عنوان داشت: حماسه های بزرگ هرچقدر عظمت داشته باشند، ماندگاری آنها در گرو اقداماتی است؛ قصه عاشورا یک قصه تک و باشکوه و آسمانی است، اما اگر همین داستان باشکوه دائم یادآوری و بزرگ داشته نشود قطعاً ماندگاری آن کم خواهد شد.

وی افزود: ما در همه آنچه پیرامون دفاع مقدس انجام می دهیم می بایست نگاهی به فصل انقلاب اسلامی تا نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب هم داشته باشیم تا این روند و وقایع آن نیز از یادها نرود و مورد تحریف واقع نشود.

در پایان این مراسم به جهت گرامی داشت یاد شهید هسته ای دکتر محسن فخری زاده کلیپی از سخنان ایشان پخش شده و از برادر وی به نمایندگی از خانواده معزز این شهید والامقام تقدیر به عمل آمد.

همچنین از دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور سردار نادر ادیبی و نماینده دانشگاه جامع علمی کاربردی قم نیز به جهت همکاری هایی که در راه اندازی این رشته های تحصیلی داشته اند تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha