جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ساخت مسجد آجری در بنگلادش با معماری ویژه به اتمام رسیده + تصاویر

حوزه/ کار ساخت و ساز مسجد جامع شهردار محمد حنیف جام با نمای آجری در داکا پایتخت بنگلادش با طرحی ویژه و معماری خاص به اتمام رسیده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از dezeen، کار ساخت و ساز مسجد آجری جامع شهردار محمد حنیف جام در داکا ، پایتخت بنگلادش به اتمام رسانده است. که طراحی آن را استودیوی معماری شاتوتو انجام داده بود.

این مسجد در پایتخت بنگلادش بین یک جاده اصلی و گورستان بزرگ آزیمپور ساخته شده است، و ساختار معماری آن به عنوان فضایی انتقالی بین محیط‌های شلوغ و آرام طراحی شده است.

وی به در این باره به خبرنگاران گفت:  هدف این پروژه اتصال آسمانی و زمینی به روشی منظم و شاعرانه است.

این مسجد به دو بخش تقسیم شده که هر دو بخش دارای صحن جداگانه هستند. در یک طرف نمازخانه دو طبقه مردانه قرار دارد ، در حالی که نمازخانه زنان ، توالت‌ها و فضاهای وضو برای زنان و مردان و همچنین اتاق امام در طرف دیگر واقع شده است. یک پل دو طبقه را به هم متصل می‌کند. نمازخانه همکف دارای ستون هایی به شکل قارچ است

شاتوتو مسجد جامع شهردار محمد حنیف جام را با طرح آجر طراحی کرده است.

رفیق اعظم معمار ارشد شاتوتو توضیح داد: فلسفه وجود هر مسجد ایجاد فضایی برای نماز، تأمل و توبه است.

اعظم گفت: مفهوم مسجد ایجاد یک پنجره شفاف بین دو زندگی ، زندگی مادی خاکی و زندگی آسمانی بود که روح ما با بدن ما زندگی کند.  این مسجد مانند پنجره‌ای بین این دو عمل می‌کند ، خیابان در جنوب زندگی پر مشغله عادی را نشان می‌دهد، در حالی که ضلع شمالی نگاهی اجمالی به محل استراحت مردگان (قبرستان) دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha