شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علامہ علی اصغر سیفی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر سیفی گفت: آیت الله یزدی، مبلغی برتر، معلمی توانا و محقق بزرگی بود و کتابهای زیادی به زبانهای عربی و فارسی نوشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر سیفی مسؤول وفاق المدارس شیعه پاکستان واحد قم گفت: مرحوم آیت الله یزدی از خانواده ای مذهبی و حوزوی بود، پدربزرگ وی شیخ محمد علی از مناظره گران معروف زمان خود بود. مناظره وی با مسیحیان زبانزد خاص و عام بود. پدرش، مرحوم شیخ علی یزدی، عالمی با عمل بود.

وی گفت: آیت الله یزدی از شخصیت های بزرگ تاریخ مانند آیت الله العظمی بروجردی و امام خمینی بهره مند شده و اجازه اجتهاد را از امام خمینی اخذ کرد.

وی افزود: آیت الله یزدی، مبلغی برتر، معلمی توانا و محقق بزرگی بود و کتابهای زیادی به زبانهای عربی و فارسی نوشت. وی مدت ها قبل از انقلاب، در معیت رهبر کبیر امام خمینی همه سختی ها را تحمل کرد و شبانه روز در خدمت امام و ملت مانند یک سرباز خدمت کرد.

وی در ادامه گفت: مرحوم آیت الله یزدی عمر پر برکتی داشت که خلاصه آن جهاد، عبادت و بیان حق است همچنین خدمات و تلاشهای وی پس از انقلاب بسیار زیاد است، به ویژه ریاست قوه قضائیه ایران و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه و عضو شورای نگهبان قابل ذکر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha