پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر آرشیوی از مرحوم آیت‌الله محمد یزدی

حوزه/ رئیس مجمع طلاب و فضلای همدان با بیان اینکه آیت الله یزدی در لحظه لحظه عمر خود در فکر خدمت رسانی به مردم بود، گفت: ایشان پس از وقوع سیلی که هفته گذشته در خوزستان رخ داد، سریعا اکیپ‌هایی را برای خدمت رسانی به مردم سیل زده از طرف جامعه مدرسین به سمت مناطق جنوب کشور ارسال کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با تسلیت به مناسبت ارتحال آیت الله یزدی، یار دیرین حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: آیت الله یزدی با وجود آنکه اهل دوربین و حضور در مجامع به شکل و روال امروزی نبود، اما هر از گاهی زوایایی از صداقت ایشان در ایمان به آرمان‌های امام و انقلاب برای جامعه مشخص و نمایان می‌شد.

وی افزود: حضور در مراحل مختلف انقلاب، صلابت، پایداری و بزرگی روح مردی را بیان می‌کرد که در اسناد ساواک او شخصی افراطی و پایبند به اصول دینی معرفی شده بود.

رئیس مجمع طلاب و فضلای همدان با بیان اینکه درس اخلاق آیت الله یزدی در مسجد سلماسی قم زبان زد بود، گفت: ایشان در دوران شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی با حضور امام در قم، منزل خود را در اختیار دفتر امام قرار داد و خودشان نیز تمام وقت، وقف ایشان و دفتر حضرت امام(ره) می‌شود.

وی با اشاره به سوابق درخشان آیت الله یزدی در مناصب و جایگاه‌های مختلف، مطرح کرد: آیت الله یزدی با حضور در مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان و همچنین ریاست قوه قضائیه و رئیس شورای عالی جامع مدرسین از خود ارمغان‌هایی با شکوه را به یادگار گذاشت که امروز باید آنها را برای نسل جوان تبیین کنیم.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تصریح کرد: ایمان به راه و اهداف انقلابی، صداقت در گفتار و کردار، ایمان، عشق، محبت و پایبندی به ولی فقیه و اعتقاد به اصول و اساس منش امام(ره)، چهار ویژگی این استاد فقید حوزه بود که می‌توان از آن به عنوان الگو و اسوه‌ای بزرگ یاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه ایشان همواره مخلص انقلاب و دلسوز مردم بود، خاطر نشان کرد: در هر جا که احساس می‌کردند حقوق مردم کم رنگ شده، برایش هیچ حزب، گروه و یا شخصی ملاک و معیار نبود و تمام عیار در مقابل نفوذی‌ها و افرادی که نقاب به چهره زده بودند، می‌ایستاد و با برخورد با صلابت، آن‌ها را افشا می‌کرد.

آیت الله یزدی به دنبال آن بود که حتی یک حرف از دستورات رهبر معظم انقلاب بر زمین نماند

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان اینکه در کنار تهجد و راز و نیاز، آثاری گرانسنگ در ابعاد مختلف علمی از ایشان به یادگار مانده، مطرح کرد: آیت الله یزدی در عین حالی که یک مجتهد عالی مقام بود و دروس فقه و اصولشان تا اواخر عمر در حوزه علمیه قم برپا بود، اما همانند یک طلبه در خدمت اوامر حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بود.

وی با شاره به اینکه باید شخصیت آیت الله یزدی برای نسل‌های آینده به عنوان شخصیتی که تمام عمر خود را وقف انقلاب کرد، معرفی کنیم، گفت: همیشه و در همه حال ایشان با جدیت به دنبال آن بود که حتی یک حرف از دستورات رهبر معظم انقلاب بر روی زمین نماند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه آیت الله یزدی در لحظه لحظه عمر خود در فکر خدمت رسانی به مردم بود، عنوان کرد: ایشان پس از وقوع سیلی که هفته گذشته در خوزستان رخ داد، سریعا اکیپ‌هایی را برای خدمت رسانی به مردم سیل زده از طرف جامعه مدرسین به سمت مناطق جنوب کشور ارسال کردند.

وی ادامه داد: دغدغه ایشان نسبت به مردم و رفع مشکلات آنچنان بود که یکی از مسئولان این اکیپ‌ها بیان می‌کرد که پس از آنکه به خدمت آیت الله یزدی رسیدم و گزارشی از شرایط مردم ارائه کردیم، قطرات اشکی از چشمان ایشان به دلیل وجود مشکلات مردم جاری شد.

رئیس مجمع طلاب و فضلای همدان به خاطره‌ای از حضور رئیس فقید جامعه مدرسین در شهر همدان اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی که ایشان در سفر خود به همدان، در اطراف دره مرادبیک حضور داشتند، متوجه شدند که آن مکان منصوب به شهید مدنی است، در وسط جلسه، جلسه را قطع کردند و از حضار خواستند تا برای شادی روح شهید مدنی(ره) فاتحه و صلوات قرائت کنند.

وی با تاکید بر اینکه احترام به شخصیت‌های علمی و انقلابی از ویژگی بارز ایشان در طول عمر خود بود، گفت: حتی پس از پایان آن مراسم نیز آیت الله یزدی برای آیت الله مدنی در همان مکان نماز خوانند و مدام به حال این شهدا غبطه می‌خوردند که چقدر ما با این شهدا و علمای بزرگ فاصله داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha