شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سید احمد خاتمی

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در خصوص شخصیت عالم مجاهد مرحوم آیت الله محمد یزدی گفت: تحقیقاً آیت الله یزدی عالم تراز انقلابی بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر، امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله یزدی که به صورت مجازی(وبینار) برگزار شد، با اشاره به روایتی در خصوص رحلت عالم اظهار کرد: هرگاه عالمی از دنیا برود رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود که تا روز قیامت هیچ چیز آن را فرو نمی ‏پوشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در خصوص شخصیت عالم مجاهد مرحوم آیت الله محمد یزدی، افزود: تحقیقا آیت الله یزدی عالم تراز انقلابی بود، ویژگی های ایشان ترسیم کننده چهره عالم انقلابی است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مرحوم آیت الله یزدی از نصاب علمی بایسته برخوردار بود؛ فقیه و مفسر بود و در تبعید هم قلم از دست ایشان نیفتاد، این نیز درسی برای ما است.

امام جمعه موقت تهران، دومین ویژگی عالم تراز انقلابی را جهاد دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری از آیت الله یزدی به عنوان عالم مجاهد تعبیر کردند؛ ایشان در دوران طاغوت مجاهد به معنای دقیق کلمه بود.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه لباس روحانیت، لباس عرصه دین است، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم در جایی که نیاز است، وارد شویم، حتی اگر در فضای مجازی باشد.

وی خاطرنشان کرد: سومین ویژگی عالم تراز انقلابی با بصیرت است؛ امیرالمومنین(ع) می فرماید اهل بصر می توانند علمدار دین شوند. بصیرت به معنای شناخت دشمن و به موقع در مقابل او موضع گرفتن است؛ مرحوم آیت الله یزدی این ویژگی را داشت، از جمله این مقاطع فتنه سال 88 بود.

آیت الله خاتمی به چهارمین ویژگی عالم تراز انقلاب اشاره و عنوان کرد: آیت الله یزدی ولایت پذیر بود؛ ایشان اصل ولایت فقیه را از صمیم جان پذیرفته بود و تا آخر عمر در این مسیر بود؛ نظام اسلامی با شکنجه ها به دست آمده و نباید به کسانی اجازه داد تا اصل آن را زیر سوال ببرند.

عضو فقهای شورای نگهبان پنجمین ویژگی عالم تراز انقلابی را دفاع از نظام اسلامی ذکر کرد و گفت: نظام اسلامی حاصل رنج های بسیاری از جمله زحمت های امام(ره) است، لذا وظیفه ما دفاع از آن است؛ آیت الله یزدی تا جایی که می توانست انجام وظیفه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha