شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه شاهین دژ

حوزه/ حجت الاسلام فصیح نیا، با بیان اینکه عدم آگاهی والدین در مورد استفاده از فضای مجازی آسیب های جدی به فرزندان می زند، گفت: امروز با پیشرفت فناوری، فرزندان در سنین پایین وارد فضای مجازی شده و به بلوغ زود رس می رسند و این امر آسیب های روحی و روانی را برای آن ها به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از آذربایجان غربی، حجت الاسلام حسین فصیح نیا، امروز در جلسه امر به معروف ونهی از منکر شاهین دژ که با موضوع اهمیت فضای مجازی در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با بیان این که هر کس سواد رسانه ای نداشته باشد از جامعه امروزی دور خواهد بود، اظهارداشت: فضای مجازی یکی از ملزومات پیشرفت علمی، اجتماعی و سیاسی جامعه بشری شده، اما استفاده از آن شرایطی دارد که رعایت آن ها موجب تعالی انسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر به سواد رسانه ای آگاه نباشیم و ندانیم چگونه باید از فضای مجازی استفاده کنیم امنیت روحی و روانی ما مخدوش و وقت مان هم تلف می شود و وقتی کودکی بدون محدودیت وارد سایت های غیر اخلاقی شود به بلوغ زودرس دچار شده و از نظر جسمی و روحی مشکل پیدا می کند.

امام جمعه شاهین دژ، با تاکید بر این که والدین در مورد نحوه استفاده نوجوانان و جوانان از فضای مجازی باید نکاتی را رعایت کنند، گفت: والدین باید در استفاده فرزندان خود از فضای فضای مجازی و اینترنت مراقب باشند و برای آن ها محدودیت زمانی و مکانی در استفاده از آن وضع کنند.

وی با اشاره به این که متاسفانه والدین به دلیل عدم اطلاع کافی و وافی از نحوه استفاده از اینترنت فرزندان خود را در معرض آسیب ها قرار می دهند، تصریح کرد: باید والدین اوقات فراغت فرزندان خود را با برنامه های مناسب پر کنند و آن ها را در فضای مجازی و رسانه‌ها رها نکنند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha