شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سیدنصیر حسینی

حوزه/ امام جمعه یاسوج گفت: بایدن و دولت جدید آمریکا باید از شکست ترامپ مقابل ایران درس بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی، در پیام جمعه این هفته شهر یاسوج، با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام اظهار کرد:  پیامبر اسلام فرمود هر کسی که پرستاری کند مریضی را در یک شبانه روز، خداوند این انسان را همراه پیامبر الهی محشور خواهد کرد و در روز قیامت اجر کسی که دنبال رفع مشکل انسان مومنی است و مشکل او را برطرف کند ولو این کار انجام نگیرد، پاک شدن گناه چنین انسانی است مثل روزی که از مادر متولد گردیده است.

وی به مناسبت‌های این هفته از جمله روز پرستار اشاره کرد که این قشر تلاشگر و زحمت‌کش به خصوص در این ایام کرونایی و در این شرایط سخت جان خود را برای سلامتی مردم به خطر می‌اندازند و در چنین وضعیتی در کنار بیماران هستند و امروز در میدان جهاد و مبارزه حضور دارند و باید قدر آنها را بدانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: از زحمات آن‌ها با همه وجود قدردانی می‌کنیم و یکی از مراتب قدرادنی از آن‌ها رعایت دستورات بهداشتی است ماسک زدن و پرهیز از حضور در تجمع‌ها که برخی در این تشییع جنازه‌ها با خطا و اشتباه حضور پیدا می‌کنند که باید از آن‌ها پرهیز کنیم و نباید زحمات آن‌ها را بر باد دهیم.

امام جمعه یاسوج به روز۳۰ آذر روز ولادت حضرت زینب «س» که این روز را روز پرستار نامیده‌اند اشاره کرد و با ذکر پاره‌ای از کرامات والای آن حضرت گفت:  زنی که الگوی بشریت است و در عبادت عابده و زاهده آل علی است کسی که نماز شب خود را در برهه کمرشکن عاشورایی فراموش نکرد و نشسته با کمر شکسته نماز خواند، شخصیتی که در آسمان کربلا درخشید و در کنار معصومین قرار گرفت و نام او تاریخی شد.

نماینده رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضرت زینب «س» به مانند ستاره‌ای می‌درخشید در همان زمان مردها و زن‌های زیادی از بنی هاشم بودند اما آن حضرت نور بیشتری از خود به جامعه تاباند و اسوه صبر و مقاومت، بصیرت، سیاست و شجاعت شد
زنی که در مقابل انبوهی از دشمن فریاد او قیام عاشورا را زنده نگه می‌دارد و حکومت بنی امیه را در رسوا می‌کند و امروز الگوی همه بشریت است.

وی در ادامه، پیام جمعه این هفته گفت: در آستانه سالگرد شهادت شهید پر افتخار حاج قاسم سلیمانی هستیم که فرمایشات مقام معظم رهبری را در جمع خانواده آن شهید والامقام شنیدیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی گفت: رهبری می‌فرمایند که حاج قاسم قهرمان امت اسلامی و قهرمان ملت ایران و محور مقاومت است و شهادت او یک جریان تاریخی است و با شهادت او غوغایی برپا شد و مردم سیل‌آسا به خیابان ها ریختند که دشمن دچار وحشت و سر درگمی شد.

وی افزود: این واقعه‌ای کم نظیر و به عبارتی بی‌نظیر بود که رهبری معظم به تیزهوشی و فداکاری و شجاعت آن شهید بزرگ اشاره می‌کند مردی که همه جهان استکباری را به همراه داعش در هم کوبید و این مرد شجاع وسط میدان مبارزه بود و به حیات داعش و انحرافی که زاده آمریکا و صهیونیست‌ها بود پایان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی گفت: حاج قاسم با سپاه قدس در مقابل آن‌ها ایستاد و کارهای شگفت‌انگیزی انجام داد؛ آن‌ها آمدند که حکومت اسد را سرنگون کنند اما به اعتراف خود مسئولان آمریکایی، حاج قاسم و ایران و حزب الله آن‌ها ا شکست دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به سایر بیانات رهبری معظم اشاره کرد که نباید به دولت‌های استکباری اعتماد کرد زیرا هر دولتی تاکنون در امریکا سر کار آمده خیانت و دشمنی خود را کم نکرده آن ترامپ بدبخت چنان زور زد تا کمرش شکست، سرنگونی او به این خاطر بود که در فشار به ملت ایران کمر خودش شکست. 

وی گفت: ایران در تمام معادلات جهانی در این چهل سال اخیر نقش انکارناپذیر داشته و همه بازی‌های سیاسی دشمن شکست خورد لذا شکست ترامپ باید برای دولت جدید امریکا درس عبرت باشد که ملت ما قدرتمند و شکست ناپذیر است و دشمن باید تسلیم این ملت را از ذهن و تصور خود خارج کند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی افزود: به فرموده رهبری شکست‌های دیگری نصیب آن‌ها خواهد شد به دولت بایدن توصیه می‌کنیم که شکست مفتضحانه دولت ترامپ درس عبرتی برای آن‌ها باشد و هر چه بیشتر فشار بیاورند جسارت این ملت بیشتر می‌شود. 

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان بخشی دیگر از فرمایشات رهبری انقلاب گفت: در سایه اتحاد این پیروزی‌ها را کسب کردیم و شکوه و مجد و عظمت انقلاب ماست و هر حرکتی از سوی هر دستگاهی که اتحاد را به هم بریزد باید نفی و سرکوب شود و هر حرکتی که همبستگی ملت را از بین ببرد محکوم است همچنان که رهبری معظم فرمودند دستگاه‌ها باید با هم مذاکره کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha