پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی گفت: خنثی کردن تحریم‌ها به معنای تقویت اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از رانت‌خواری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی که از شبکه استانی قزوین به روی آنتن می‌رود در خصوص مسیر افزایش رزق در زندگی اظهار کرد: افزایش رزق هم موانع و هم عواملی دارد و هم ابزاری وجود دارد که می‌تواند موانع رزق را از مسیر ما بردارد. اگر اهل صداقت، تقوا، مهربانی، مروت و هم‌یاری نسبت به یکدیگر باشیم خدای متعال می‌فرماید که درب برکات و رزق را به وفور بر بندگانش می‌گشاید.

وی تصریح کرد: اما ظلم، ستم، عدم رعایت حقوق یکدیگر، غیبت، دروغ‌گویی و مال حرام زمینه‌ساز انسداد رزق می‌شود. برای رفع انسداد رزق باید استغفار کنیم باید به سمت خدای متعال برگردیم و توبه کنیم در این صورت است که رزق الهی از آسمان‌ها و زمین بر ما گشوده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: گاهی ما اشتباه و گناهی برای انسداد رزق انجام نداده‌ایم اما تماشاچی انجام گناهان دیگران بودیم و منافع خود را دیده‌ایم و امر به معروف و نهی از منکر نکرده‌ایم و در مقابل ظلم‌ها سکوت کرده‌ایم. در این فضا باید برای گشایش رزق استغفار حقیقی کنیم یعنی هم به زبان اظهار کنیم و هم در عمل خرابی‌های انجام شده را ترمیم کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: رفع بلاها فقط با زبان توبه و استغفار اثر ندارد، به خصوص در این ایام که مشکلات اقتصادی افزایش یافته باید به کمک‌های مومنانه و کمک‌ها مواساتی ورود کرده و مشکلی را از مسیر مردم برداریم، در این صورت می‌توانیم دعا کنیم تا در کنار رفع مشکل نیازمندان این دعا تاثیرگذار شود.

وی اظهار کرد: در نهج‌البلاغه می‌خوانیم، دو نوع امان و پناهگاه از عذاب خدا برای مردم تعریف شده که رسول خدا و استغفار این دو امان هستند. تا زمانی که پیامبر اسلام(ص) در بین مردم بود خداوند هیچ عذابی را نازل نکرد اما با رحلت ایشان، ما باید به دامان استغفار پناه ببریم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: اصحاب رسول خدا(ص) از ایشان پرسیدند پس از وفات شما چگونه به ما خیر می‌رسد؟ ایشان فرمودند همیشه پس از من اعمال شما به من عرضه می‌شود و من برای شما استغفار می‌کنم. البته استغفار رسول گرامی اسلام برای ما هم حدی دارد اگر به حدی درگیر گناهان باشیم که پرونده اعمال‌مان را سیاه کنیم نباید انتظار داشته باشیم همیشه مورد رحمت و توجه ایشان قرار بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم به گونه‌ای زندگی کنیم که پیامبر(ص) همیشه برای ما استغفار کند و ما از این عنایت به خوبی بهره‌مند شویم، رحمت حضرت به معنای حضور ایشان در بین ما و زندگی ماست و باید سیره و سنت ایشان را در زندگی و اخلاق و رفتار جاری کنیم.

وی اظهار کرد: آنهایی که حقیقتا مومن هستند زمانی که نام خدا به میان می‌آید، دل‌های آنها می‌لرزد در این شرایط گناهان آنها آمرزیده می‌شود، البته این فضا برای افراد با ایمان است که به دنبال گناه نمی‌روند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: گناه کردن پس از توبه کردن رویه خوبی نیست اما بدتر از این کار، ناامیدی از بخشش خداست؛ نباید از رحمت خدا نا امید شوید و همیشه توبه کنید و از خدا با التماس بخواهید که شما را بیامرزد؛ خداوند غفور، مهربان و توبه‌پذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: رهبر معظم انقلاب ‌فرمودند خنثی کردن تحریم‌ها مسیری برای رفع تحریم‌هاست. خنثی کردن تحریم‌ها یعنی نگاه به داخل، ممانعت از خام فروشی، جلوگیری از قاچاق و تقویت اقتصاد مقاومتی و در این صورت است که اقتصاد ما رشد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: توبه یعنی به شرایط اعمال خود نگاه کنیم و به آنچه خدا می‌خواهد بازگردیم. مسئولان باید مراقب اعمال خود باشند زیرا مسئولیت، معیشت، امنیت، آرامش، شغل و اقتصاد مردم به دست آنها سپرده شده است، بنابراین باید به نحو احسن امانت‌دار مردم باشند و زندگی و اقتصاد مردم را به خوبی فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مسئولان باید نگاهی به عملکرد خود داشته باشند که چطور در مقابل امنیت، آسایش، اقتصاد و معیشت مردم عمل کرده‌اند؟ آیا جایگاهی را قبول کردند که نتوانستند به وظیفه خود عمل کنند و فرد شایسته‌تری نسبت به آنها برای خدمت به مردم وجود داشته است؟!

امام جمعه قزوین با اشاره به مناسبت‌های تقویمی گفت: یکی از مناسبت‌های مهم ولادت حضرت زینب (س) است. ایشان شخصیت بسیار برجسته‌ای بودند. زینب یعنی زینت پدر، یعنی خانمی که آمد شخصیت پدر بزرگوارش امیرمومنان(ع) را از مظلومیت درآورد، حضرت زینب سلام‌الله‌علیها سیاستمدار بزرگ براساس مبانی قرآن، ایمان، توحید و عرفان بود.

وی افزود: این بانوی بزرگوار سیاستی داشت که به صداقت، عرفان، حکمت و محبت آمیخته بود، ایشان اهل نماز شب و تقوا بود و در تمام دوران حرکت اهالی کربلا پس از واقعه عاشورا هیچ زمانی نماز شب این بانوی بزرگوار ترک نشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: ایشان دارای نفس مطمئنه بود، در قرآن کریم خدای متعال هر کسی را به اندازه لیاقتش خطاب می‌کند، مثلاً یا ایهاالناس برای عموم مردم است، بنی‌آدم، اهل ایمان، اهل تقوا، اهل ذکر نیز الفاظ دیگریست که در قرآن آمده، خدا به اهل ذکر می‌گوید شما اهل نفس مطمئنه هستید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: حضرت زینب سلام‌الله عزتمند بود و وقتی در مقابل یزید قرار گرفت به او گفت ای یزید من کوچکی تو را به تو نشان می‌دهم و هرگز نمی‌توانی نور ما و وحی را خاموش کنی و آینده جهان با ما رقم می‌خورد.

وی اضافه کرد: روز پرستار مناسبت دیگری است که به مناسبت تولد حضرت زینب سلام الله علیها نامگذاری شده است، به این مدافعان سلامت خداقوت و تبریک می‌گوییم، قشر زحمت کشی که به خصوص این ایام مردانه پای کار سلامت مردم باقی مانده‌اند. همچنین برای شهدای عرصه سلامت در این ایام کرونا درخواست علو درجات را از خدای متعال می‌کنیم و می‌خواهیم که برکات این قشر را روزافزون قرار دهد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: همچنین از امروز باید خود را برای ایام فاطمیه و بزرگداشت سردار دل‌ها آماده کنیم. رهبری فرمودند سیلی سخت‌تر برای دشمنان و قاتلان حاج قاسم، شکستن هیمنه پوچ استکبار است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تأکید کرد: اگر ما در منزل دوستان و آشنایان حضور پیدا کردیم و عامل انتقال مریضی شدیم این اقدام ما هیچ رنگ و رویی از محبت ندارد، از طریق تماس تلفنی یا فضای مجازی می‌توان محبت‌ها را منتقل کرد بنابراین به فکر سلامت و ابراز دوستی‌ها با حفظ مسائل بهداشتی باشیم. همچنین ما از مسئولان استان قزوین که توجه خوبی در حوزه رسیدگی به اصناف در ستاد کرونا داشتند، تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha