شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: پرستاران علاوه بر رسالت‌های درمانی، رسالت‌های ایمانی و دینی نیز برعهده دارند که روحیه دادن به بیماران یکی از مصادیق آن است و این رسالت نیز برگرفته از فرهنگ زینب کبری(س) که در کربلا برعهده داشتند، می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز  در دیدار جمعی از پرستاران برگزیده استان قزوین که به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار برگزار شد، گفت: رسول گرامی اسلام(ص) بنای پرستاری را بنیانگذاری کردند و در جنگ‌ها مداوای مجروحان را توسط پرستاران مورد تأیید قرار داده بودند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: حضرت زینب(س)پس از حادثه کربلا فرمودند من جز زیبایی چیزی ندیدم، چرا که اباعبدالله الحسین(ع) برای تحقق حقایق الهی قیام کردند و در این مسیر مقدس پیروز بودند. حوادث روزی به پایان می‌رسند اما آن چیزی که می‌ماند و زیبایی دارد، حقایق الهی است که جلوه بسیار اعلای آن را در کربلا مشاهده کردیم.

 وی ادامه داد: خاستگاه پرستاری در جامعه دینی با آنچه که در جوامع غربی دیده می‌شود، بسیار متفاوت‌تر و برخوردار از فرهنگ غنی و استحکامات معنوی است و این مهم جامعه پرستاری ما را ممتاز و نمونه کرده است.

 امام جمعه قزوین تصریح کرد: امروز قدری از اهمیت جامعه پرستاری برای مردم نمایان شد و مردم دریافتند که حضور پرستاران تا چه میزان برای سلامت جامعه حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: مردم ما در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، فتنه‌ها و دفاع از حرم سربلند بیرون آمدند و امروز نیز در دفاع از سلامت باید کاری کنیم که آیندگان با مطالعه افتخار آفرینی‌های شما عزیزان، احساس غرور کنند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: پرستاران علاوه بر رسالت‌های درمانی، رسالت‌های ایمانی و دینی نیز برعهده دارند که روحیه دادن به بیماران یکی از مصادیق آن است و این رسالت نیز برگرفته از فرهنگ زینب کبری(س) که در کربلا برعهده داشتند، می‌باشد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha