شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عابدینی امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی ابوالفضل انقلاب و حامی صادق و شجاع رهبر فرزانه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در مراسم غبارروبی گلزار مطهر شهدای قزوین که ظهر امروز به مناسبت دهه بصیرت صورت گرفت، اظهار کرد: قرآن می‌فرماید کسانی که ربنا الله (پروردگار ما خداست) گفته اند و بر این عهد و پیمان خودشان مقاومت و ایستادگی ورزیدند و هیچ گاه احساس ضعف و خستگی نکرده اند؛ خداوند فرموده است که فرشتگانمان را بر آنها نازل می‌کنیم و به آنها بشارت می‌دهیم که ترس و نگرانی و اندوه را از دل آنها برمی‌داریم و بهشت را به آنها بشارت می‌دهیم.

 وی با بیان اینکه پیامبران عظیم الشان پیشکسوتان ایستادگی و مقاومت هستند، عنوان کرد: تاریخ ایمانی و دینی ما پر از کسانی است که این استقامت را به نمایش گذاشته اند و عهد و پیمان خودشان را با خدا به هیچ قیمتی نشکستند، چه بسا که حضرت ابراهیم (ع) را می‌خواستند با آتش فتنه بسوزانند اما او یک کلمه از حرفش عقب ننشست و ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد :حضرت نوح(ص)، حضرت عیسی(ص) و حضرت موسی(ص) پیامبرانی هستند که یکی پس از دیگری روی عهد و پیمان خودشان ایستادگی کردند، همچنین رسول گرامی اسلام (ص)، حضرت امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) همه نماد ایستادگی و مقاومت برای ما هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه کربلای ما کربلای استقامت و ایستادگی است، بیان کرد: علما، بزرگان و مبارزان ما در طول تاریخ نماد ایستادگی و مقاومت بودند همچنین این شهدای گرانقدر که امروز به محضرشان شرفیاب شده ایم و تمام امامزادگانی که نماد حمایت از دین و ایمان برای مردم ما بوده اند، همه استقامت و ایستادگی را به ما می‌آموزند.

 وی با بیان اینکه امروز مقاومت و ایستادگی ما به تمام کشورهای جهان صادر شده است، ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس و بیش از چهار دهه ایستادگی در مقابل توطئه‌ها، نیرنگ‌ها، شیطنت‌ها و نقشه‌های شوم شیاطین استکباری همه نشان می‌دهد که مردم ما ملت ایستادگی و مقاومت هستند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: آنجا که امام(ره) فرمودند، ما انقلابمان را به همه جهان صادر می‌کنیم امروز در مقاومت جهانی شاهد هستیم، چه بسا که ایستادگی ما اکنون فقط در ایران نیست بلکه هم اکنون همراه ما و به حمایت‌های ما لبنان، فلسطین، یمن، سوریه و عراق ایستاده اند و کشورهای اسلامی بپاخاسته اند.  

وی با اشاره به اینکه این مقاومت و ایستادگی‌ها از ام القرای جهان اسلام و مکتب عصمت و طهارت (ع) الهام گرفته شده است، بیان کرد: سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی ابوالفضل انقلاب و حامی صادق و شجاع رهبر فرزانه بود؛ در این ایام که در آستانه اولین سالروز شهادت ایشان و چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده هستیم یاد و خاطر این دو شهید گرانقدر را گرامی می‌داریم و امیدواریم که از آن‌ها بیشتر درس ایستادگی و مقاومت را فراگیریم تا بتوانیم رسالت خود را در ادامه راه آنها داشته باشیم و این امانت ایستادگی و مقاومت را به صاحب اصلی اش امام زمان (ع) بسپاریم.

 امام جمعه قزوین  تصریح کرد: امیدوارم هیچ فتنه و نیرنگی در داخل و خارج نتواند سرعت و شتاب و جدیت ما را در راه مقاومت و ایستادگی به سستی بکشاند و از خدای متعال عزت و اقتدار را برای رهبر و ملت ایران و تمام ملت‌های مسلمان و مقاومت اسلامی در همه عرصه‌های جهان خواهانیم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha