پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه عرصه‌های جدید وقف برای مردم ایجاد شود، گفت: لازم است نگاه‌ها در عرصه موضوعات وقف به روز شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصرالدین نوری‌زاده، معاون امور مجلس و استانهای سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: الحمدلله سازمان اوقاف و امور خیریه راه و مسیر پویاتر و با نشاط‌تری را در پیش گرفته است و امیدواریم با رویکردهای جدید شاهد افزایش کارایی این نهاد ارزشمند و مهم باشیم.

وی اظهار کرد: پیدایش برخی از نهادها نظیر سپاه و سازمان تبلیغات اسلامی، به پس از پیروزی انقلاب اسلامی باز می‌گردد اما برخی از نهادها نظیر اوقاف پیش از انقلاب فعالیت داشتند و مردم پس از پیروزی انقلاب انتظار همراهی و تعامل با انقلاب را از آنها داشتند و این انتظار همراهی از اوقاف بسیار بیشتر بود.

 امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: انتظار این است که اوقاف هر روز در مسیر انقلابی بودن، کارآمدی و اثرگذاری پیشتازی بیشتری داشته باشد و علاوه بر آن که امانتدار موقوفات است، نقش آفرین، انقلابی، پایه محکم نظام و مجری منویات رهبری باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه عرصه‌های جدید وقف برای مردم ایجاد شود، خاطرنشان کرد: لازم است نگاه‌ها در عرصه موضوعات وقف به روز شود، اگرچه بسیاری از موقوفات در عرصه‌های درمانی، علمی و دینی بسیار هوشمندانه صورت گرفته اما این روند بروزرسانی هر روز دنبال شود تا کارایی و کارآمدی وقف افزایش یابد.

 وی بیان کرد: کشف و شناسایی موقوفات یکی از کارهای مهمی است که در اوقاف استان قزوین نیز دنبال می‌شود و ان‌شاءالله به جایی برسیم که هیچ وقف شناسایی نشده‌ای نداشته باشیم.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین همچنین استفاده از ائمه جماعات، علما و مبلغان را در فرهنگ‌سازی و تبیین اهمیت و جایگاه وقف در جامعه بسیار مؤثر دانست.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha