جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / امام جمعه قزوین گفت: تنبیه خدا برای فتنه‌گران بسیار شدید و جدی است، چرا که خداوند تأکید کرده، فتنه بسیار شدیدتر و بزرگ‌تر از قتل است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین  عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در دیدار پاسداران سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: خدای متعال در عصر و نسل ما حرکت عزت و اقتدار مسلمانان را سرعت بخشیده است و وقتی چند دهه اخیر را بررسی می کنیم، شاهد تراکم موفقیت‌ها، پیروزی‌ها، اعتلا و اقتدار مسلمانان هستیم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: در هفتم دی ۱۳۵۷ در قزوین شرایط رعب و وحشت به وجود آمده بود و کسی به راحتی جرأت رفت و آمد در خیابان را نداشت و کسی که به خیابان می‌آمد مشخص نبود سلامت به خانه بازگردد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه عزت و اقتدار امروز را مدیون تحمل سختی‌های آن دوران هستیم، ادامه داد: به خاطر سختی‌ها و شکنجه‌هایی که دیدیم مسئولیت‌های امروزمان دو چندان است و باید با جدیت پای کار باشیم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امام علی(ع) فرمودند در زمان پیامبر(ص)، کفار ناجوانمردی‌های بسیاری داشتند و آن مخالفت‌ها را اظهار می‌کردند، اما در عصر ما کفار با لباس فتنه به میدان می‌آیند.

 وی ادامه داد: برخی تمام هستی خود را برای پیروزی انقلاب صرف کردند، برخی پس از پیروزی انقلاب راه خود را پیدا کردند، اما عده‌ای بودند که هیچگاه راه انقلاب را پیدا نکردند و گروه فتنه‌گران را تشکیل داده و با فتنه دنبال آسیب زدن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: خداوند در سوره عنکبوت می‌فرماید آیا مردم گمان می‌کنند همان که گفتند ایمان آورده‌ایم به حال خود رها می‌شوند و در فتنه و آزمایش قرار نمی‌گیرند!؟ اینگونه نیست و همه در محدوده فتنه قرار می‌گیرند تا در عرصه آزمایش و فتنه صادقان از کاذبان مشخص شوند.

 وی با بیان اینکه وقتی فتنه ایجاد می‌شود این نیست که فقط فتنه‌گران مورد خشم قرار می‌گیرند، اظهار کرد: آثار زیان‌بار فتنه فقط دامن فتنه‌گران را نمی‌گیرد بلکه دامن همه کسانی که در فتنه‌ها بی‌تفاوتی می‌کنند، سکوت کرده و به وظیفه ایمانی خود عمل نمی‌کنند را نیز می‌گیرد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خداوند فرموده از فتنه بر حذر باشید، چرا که آثار آن فقط دامن فتنه‌گران ستمگر را نمی‌گیرد و هر کسی که در برچیدن فتنه پای کار نباشد، دامن او را نیز می‌گیرد و تنبیه خدا برای فتنه‌گران بسیار شدید و جدی است، چرا که خداوند تأکید کرده فتنه بسیار شدیدتر و بزرگ‌تر از قتل است.

 انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha