جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: انسان‌هایی که به تقوا می‌رسند، دشمن را به خوبی می‌شناسند و وقتی شیطان می‌خواهد در آنها نفوذ کند، در می‌یابند و همواره غرق در بصیرت و نورانیت هستند و تسلیم تبلیغات مسموم دشمن نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز  در مراسم طرح ملی «دوشنبه‌های قرآنی» دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: همه انسان‌ها در جستجوی کرامت هستند و روح کریمانه هم آرزو و هم کمال برای انسان است.

وی ادامه داد: نقطه‌ای که ما می‌توانیم با خدای متعال ارتباط برقرار کنیم همان روح کریمانه انسانی است و شاید به همین دلیل خدای متعال در اولین بارقه‌های وحی، اکرم بودن را مطرح کرد و آن نقطه را نقطه گفتگوی خود با بندگان معرفی کرده است.

 امام جمعه قزوین تصریح کرد: در آیات سوره مبارکه علق که اولین آیات نازل شده بر قلب پیامبر(ص) است، خدای متعال عالم آفرینش را مدرسه‌ای معرفی کرد و ادبیات به کار رفته در این آیات، دانشگاهی، مدرسه‌ای، معلمی و تعلیم و تربیتی است. نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند عالم را مدرسه معرفی کرده است و وقتی عالم مدرسه معرفی می‌شود، انسان در این عالم محصل و دانش‌آموز این مدرسه می‌شود.

وی اظهار کرد: خداوند معلم این مدرسه است تا انسان‌ها را به کمال برساند و موضوع درس نیز کرامت معرفی شده است. همه انسان‌ها و دانش‌آموزان محصل مدرسه کرامت هستند.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: فطرت همه انسان‌ها کرامت را به عنوان موضوع درس عالم هستی پذیرفته است و خداوند فرموده ما بنی‌آدم را برای کرامت آفریدیم و همه انسان‌ها در جستجوی کرامت هستند، ولو به مسیر اشتباه بروند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: خداوند رسول گرامی اسلام(ص) را در قله کرامت قرار داد و راه رسیدن به کرامت همان راهی است که پیامبر(ص) نشان داده است. انبیاء(ع) قافله‌سالاران کرامت انسانی هستند و همه می‌باید با قافله انبیاء همراه شویم تا به قله کرامت برسیم.

 وی اظهار کرد: وقتی موضوع درس این مدرسه، کرامت معرفی می‌شود، دانش‌آموزان نیازمند کتاب هستند تا با نقشه کرامت انسانی همراه شوند و خداوند قرآن را به عنوان کتاب کرامت معرفی کرده است و هر آیه‌ای از آیات قرآن، آیه کریمه است، چرا که بسته کرامتی انسان را فراهم کرده است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: انسان‌های پاک، سالم و فاصله گرفته از شرک، خودپرستی و هواپرستی لیاقت دارند تا در ساحت مقدس قرآن کریم حضور پیدا کنند و حقایق قرآنی را درک کنند.

 امام جمعه قزوین بیان کرد: وقتی به محتوای آموزه‌های قرآنی نگاه می‌کنیم، آنها نیز برای اینکه انسان را به کرامت برسانند، آماده شده‌اند. مثلاً قرآن کریم ما را به توحید، اعتقاد به قیامت، وحی و نبوت دعوت می‌کند و وقتی ما به این مبانی دینی ایمان آوردیم، به مرحله عبادت می‌رسیم.

 این مفسر قرآن تصریح کرد: خدا فرمود عبادت کنید و اگر عبادت کنید به مرحله تقوا که مرتبه بالاتری است، دست می‌یابید. هر عبادت کننده‌ای متقی نیست، اخلاص و استمرار در عبادت انسان را به مرحله تقوا می‌رساند و پس از آن درون انسان نورانی و تشخیص حق و باطل بر انسان آسان می‌شود.

 امام جمعه قزوین عنوان کرد: انسان‌هایی که به تقوا می‌رسند، دشمن را به خوبی می‌شناسند و وقتی شیطان می‌خواهد در آنها نفوذ کند، در می‌یابند و همواره غرق در بصیرت و نورانیت هستند و تسلیم تبلیغات مسموم دشمن نمی‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: درهای بسته به روی انسان‌های با تقوا گشوده می‌شود و بن‌بست در زندگی آنها دیده نمی‌شود. وقتی انسان اهل تقوا شود، دانای توانا می‌شود؛ انسان هم نیازمند دانایی است و هم نیازمند توانایی است و با کسب تقوا به این جایگاه دست می‌یابد و گام بزرگی را در مسیر تکامل بر می دارد.

 وی ادامه داد:  وقتی انسان به جایگاه تقوا با این همه گنج‌های نهفته در آن می‌رسد، خداوند می‌فرماید حال آماده رسیدن به جایگاه بالاتر هستی و تأکید می‌کند بدانید پس از تقوا انسان به جایگاه کرامت که بالاترین جایگاه انسانی است دست می‌یابد.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: کسی که اهل کرامت شد، شجاعت، عدالت، سخاوت و همه فضایل اخلاقی نصیبش می‌شود که بالاتر از هر مقام دیگری است

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha