جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست جریان شناسی نفوذ در رشته تاریخ

حوزه/ نشست تخصصی «جریان شناسی نفوذ در رشته تاریخ» با حضور حجج اسلام یاوری، میرمعینی و سلیمانی از سوی مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  نفوذ کلید واژه‌ای است که سال‌ها پیش از جانب مقام معظم رهبری در سپهر سیاسی ایران وارد شد و در ادبیات گفتمان انقلاب اسلامی جایگاه ویژه پیدا کرد.

بی‌تردید نفوذ در عرصه‌های مختلف و متعدد قابل تحقق است. آنچه بیش از دیگر عرصه‌ها تهدیدهای بالفعل و بالقوه‌ای را متوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد نمود. نفوذ در عرصه علمی علوم اسلامی است که تلون به الوان تقدس مآبی و تلبس به البسه علمایی بر پیچیدگی و خطرات جبران ناپذیر افزوده خواهد نمود.

چند سالی است که افرادی با تفکرات خاص و انحرافات فکری و عقائدی در ساحت‌ها و شئون کار شما علمی حوزه‌های علمیه رخنه کرده و وسع خود را بذل تحریف مبانی اصیل اسلامی مطابق امیال نفسانی خود نموده‌اند.

از این قبیل می‌توان به نفوذیان خفته در بستر تاریخ نگاری حوزه و متورخین قاصر از فهم حقایق تاریخی اشاره نمود که چند صباحی است با سودای زعامت علمی این رشته، شب را به صبح می‌رسانند.

بدیهی است که لزوم بازخوانی و رصد انحرافات این گونه جریانات زاویه‌دار، از یک سو در راستای تنویر افکار عمومی برای تقابل فعال فرهنگی و از سوی دیگر پیشگیری از رسوخ افکار التقاطی و منحط این جریانات در اذهان عموم جامعه تردید ناپذیر به نظر می‌رسد.

بر همین اساس، موسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت در نظر دارد با عنایت به رسالت ذاتی خود، امروز شنبه مورخ ۲۹ آذرماه سال ۱۳۹۹ پس از نماز مغرب و عشاء با دعوت از اساتید مطرح تاریخ، نشستی تخصصی پیرامون «جریان شناسی نفوذ در رشته تاریخ» برگزار نماید.

در این نشست، حجت الاسلام محمدجواد یاوری دکتری تاریخ و استاد دانشگاه باقر العلوم(ع)، حجت الاسلام سیدرضا میرمعینی دکتری تاریخ و رئیس گروه تاریخ جامعه الزهرا(س) و حجت الاسلام جواد سلیمانی دکتری تاریخ و استاد موسسه امام خمینی(ره) به ایراد سخن خواهند پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha