دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شب یلدا

حوزه/معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان یزد از همه نیکوکاران برای سهیم شدن در تهیه بسته های معیشتی همزمان با میلاد حضرت زینب کبری(س) و شب یلدا فراخواند و گفت: برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن چهاررقمی ۱۸۱۱ تماس بگیرند.

 غلامرضا مشعل چی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، از نیکوکاران یزدی دعوت کرد تا برای تأمین معیشت، آجیل و میوه شب یلدای نیازمندان با کمیته امداد امام خمینی(ره) یزد همکاری کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر برای سهیم شدن در تأمین بسته‌های معیشتی شب یلدای نیازمندان (نقدی و غیر نقدی) با تلفن چهاررقمی ۱۸۱۱ تماس بگیرند و نسبت به تحقق نیات خود در روز میلاد حضرت زینب کبری (س) اقدام نمایند.

وی افزود:  شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۸۱۳۶۷۷۷۷۷۷ نزد بانک ملی برای واریز کمک‌های نقدی غیرحضوری در این خصوص در نظر گرفته‌شده است.

*ایجاد ۱۷ مرکز نیکوکاری تخصصی کارآفرینی در استان یزد

مدیرکل کمیته امداد استان یزد  هم در گفتگو با خبرنگار«حوزه» اظهار کرد:  ۱۷ مرکز نیکوکاری تخصصی کارآفرینی در استان یزد زیر نظر کمیته امداد ایجادشده است و این مراکز خدماتی ازجمله پرداخت تسهیلات اشتغال، تأمین مکان و تجهیزات کسب‌و کار، تأمین مواد اولیه کسب‌وکار، خدمات مشاوره‌ای، بازاریابی و فروش محصولات، آموزش‌های کسب‌وکار و کاریابی را به نیازمندان استان یزد ارائه می‌ دهند.

محمد شجاعان تصریح کرد: مراکز نیکوکاری کارآفرینی برای دستیابی به اهداف موردنظر با اصناف منطقه، مراکز نیکوکاری محله مبنا، مجامع، خیریه‌ها و تشکل‌های کارآفرینی، بنگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات اقتصادی، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و همچنین دفاتر کاریابی و مشاوره شغلی در تعامل و ارتباط هستند.

وی با اشاره به اینکه هر مرکز نیکوکاری کارآفرینی حداقل پنج مرکز نیکوکاری محله مبنا را تحت پشتیبانی خدمات خود قرار می‌دهد، افزود: این مراکز مجموعه عوامل اشتغال ازجمله کارآفرینان نیکوکار را در سطحی فراتر از محلات شناسایی، جذب و به سمت مراکز نیکوکاری محله مبنا هدایت می‌کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی یزد، یکی از وظایف اصلی مراکز نیکوکاری کارآفرینی را  نهادینه‌سازی فرهنگ کارآفرینی و اشتغال‌زایی به شکل تخصصی در محدوده جغرافیایی و جمعیتی مورد عمل عنوان کرد و گفت: تقویت و گسترش حضور آگاهانه و مؤثر آحاد جامعه، ارتقای سرمایه‌های اجتماعی، توسعه شبکه‌های مردمی و تعامل با مؤسسات عام‌المنفعه از سازوکارهای جدی و مؤثر کمیته امداد برای دستیابی به آرمان بلند فقرزدائی و عدالت‌گستری به شمار می‌رود.

شجاعان خاطر نشان کرد: استقرار شبکه‌های نیکوکاری مردمی و استفاده از منابع و ظرفیت خیران و تشکل‌های موجود به‌عنوان ضرورتی بنیادین در مسیر توسعه مشارکت‌ها و هم یاری‌های مردمی مطرح و مورد توجه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha