شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید نصیر حسینی

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه فنی وحرفه‌ای بسترهای لازم را برای جذب، آموزش و تربیت دانشجویان مهارت محور فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در دیدار با رئیس و کارکنان دانشگاه فنی وحرفه‌ای کهگیلویه وبویراحمد، گفت: یکی از ضرورت‌های امروز جامعه توجه به اشتغال جوانان تحصیل کرده است. دانشگاه فنی و حرفه‌ای که یک دانشگاه مهارت محور هست می تواند در این زمینه به خوبی نقش‌آفرینی کند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه داشتن مهارت‌های فنی وحرفه‌ای علاوه بر کمک به رفع نیازهای جامعه در بخش خدمات و صنعت، در زندگی شخصی نیز کاربرد فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: لازم است فرهنگ‌سازی و تبلیغ برای سوق دادن دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی وحرفه ای در سطوح مختلف انجام شود تا همه افراد تتحصیکرده به یک فن ومهارتی که علاقه دارند مسلط شوند تا در زندگی و اشتغال آنها تاثیر گذار باشد.

وی، جذب و توجه به مشکلات دانشجویان را یادآور شد و گفت: با استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات برای تحصیل بیشتر دانشجویان در این دانشگاه استفاده کنید.

 امام جمعه یاسوج در پایان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای خواستار توسعه این دانشگاه در شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران  با توجه به ظرفیت‌های موجود شد.

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای کهگیلویه وبویراحمد نیز در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج، گفت: شیوه آموزش در دانشگاه فنی وحرفه‌ای با بقیه دانشگاه‌ها متفاوت است از این نظر که در این مجموعه علمی دانشجویانی تربیت می‌شوند که بعد از فارغ‌التحصیلی جذب بازار کار می‌شوند .

روح الله دانش‌پایه با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارتباط نزدیکی با حوزه صنعت و بازار کار دارد، ادامه داد: بسیاری از دانشجویان این دانشگاه به عنوان کارآفرین توانسته‌اند در حوزه اشتغال و رفع نیازهای جامعه به خوبی نقش آفرینی کنند.

وی به فعالیت‌های علمی و آموزشی دانشگاه فنی وحرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون در ۱۳ رشته در مقطع کاردانی و ۸ رشته در مقطع کارشناسی بیش از ۱۳۰۰ دانشجو  در رشته های مختلف فنی وحرفه ای در دو آموزشکده پسران ودختران این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: فعالیت‌های فرهنگی خوبی در دانشگاه توسط بسیج دانشجویی و بسیج اساتید انجام گرفته و محوطه آموزشکده دختران یاسوج  نیز مزین به قبر مطهر یکی از شهدای گمنام  است .

وی افزود: با رشد فزاینده ای که در مسیر رشد وتوسعه تکنولوژی وجود دارد دانشگاه فنی وحرفه ای به عنوان یک دانشگاه مهارت محور با تربیت دانشجویان ماهر و آچار بدست می تواند گام مهمی در مسیر اشتغال و تعالی جامعه بردارد.

دانش پایه در پایان از نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یاسوج خواست از آموزشکده‌های پسران و دختران دانشگاه فنی وحرفه ای استان از نزدیک بازدید کرده و در بخش‌های مختلف این دانشگاه را برای رسیدن به اهداف عالیه خویش یاری کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha