جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مرحوم آیت الله العظمی حسینی شاهرودی با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ در شرایط کنونی احیای عالم تأثیرگذار و مرجع تقلید چون مرحوم آیت الله حسینی شاهرودی برای دور شدن مسائل مختلف از جامعه امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار برگزار کنندگان و اعضای شورای سیاست گذاری و کنگره مرحوم آیت الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین  برگزار شد، گفت: جای خوشحالی است که این کنگره به امر رهبر انقلاب می خواهد برگزار شود؛ این نشان دهنده عمق توجه معظم له به مسائل و اتفاقات است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این که در شرایط کنونی بزرگداشت علما امر ضروری است، اما مشکل امروز جامعه این است که معاصرین از علما را کم می شناسند، چه برسد به عالمان اثرگذاری که در گذشته زندگی می کردند، اضافه کرد: معتقدم اگر قرار است کنگره ای در ارتباط با عالمان اثر گذار دین برگزار شود، باید فاخر برگزار شود و در این رابطه باید توجه ویژه به آثار این عالم ربانی برای نشر  و شناساندن او به جامعه شود.

عضو خبرگان رهبری افزود: باید روی مباحثی چون سیره اخلاقی، علمی و رفتاری آن عالم ربانی هم حساب ویژه ای برای نشر و شناساندن او به مردم باز کرد.

امام جمعه قم افزود: ایشان دارای خصوصیاتی چون زهد و پرهیزگار و تقوا و مرجع تقلید مردم بودند و مردم به خوبی ایشان را می شناختند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت:  از دیگر خدمات این عالم ربانی این بوده که در کنار این مسائل، برای خدمت رسانی به طلاب و حوزه هم تلاش فراوانی می کرد. این نشان از نگاه بلند مرحوم آیت الله حسینی شاهرودی به حوزه و امر خدمت رسانی به طلاب است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: جامعه مدرسین هم برای برگزاری این کنگره آماده همه نوع همکاری و حمایت است.

امام جمعه قم با بیان این که در شرایط کنونی احیاء عالم تأثیر گذار و مرجع تقلید چون مرحوم آیت الله حسینی شاهرودی برای دور شدن مسائل مختلف از جامعه امری ضروری است، ادامه داد: حتی لازم است این چنین برنامه ای در حوزه علمیه نجف هم برگزار شود و مسلما این امر می تواند سبب معرفی بیشتر خدمات این عالم ربانی به طلاب باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha