جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مرحوم آیت الله العظمی حسینی شاهرودی با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ کنگره بین المللی آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی(ره) در تیرماه سال بعد به صورت مجازی در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نصیری، در دیدار اعضاء و شورای علمی کنگره بین المللی آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی(ره) با آیت الله حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه، حجج الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس المصطفی و برته، رئیس رسانه حوزه و فضای مجاز حوزه های علمیه در قم از برگزاری کنگره بین المللی آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی(ره) در تیرماه سال بعد به صورت مجازی در قم خبر داد و گفت: برگزاری این کنگره از تأکیدات رهبر انقلاب است.

دبیر علمی کنگره با بیان این که آن عالم ربانی از افراد مؤثر و تأثیرگذار در حمایت از نهضت امام راحل بود، بر ادامه راه و روش و سبک زندگی آن عالم ربانی تأکید و آن را برای نسل جوان امروز الگوی بسیار خوبی عنوان کرد.
وی با بیان این که این کنگره در دارای دو بعُد علمی تبلیغی و ترویجی خواهد بود، افزود: در همین رابطه برای ۶ بعُد شخصیتی ایشان، مقالاتی در دستور کار قرار گرفته و حتی مقالاتی به شاگردان شان سفارش داده شده و قرار است آن مقالات در روز کنگره منتشر شود.

دبیر علمی ادامه داد: از دیگر کارهای که قرار است برای بهتر شدن کنگره انجام داد، ساخت مستند حدیث سرو نیز با موضوع زندگی نامه آیت الله شاهرودی،  جمع آوری تمام مستندات خطی آن عالم ربانی و... است.

وی بابیان این که مرحوم آیت الله شاهرودی مرجع بین المللی بوده و مرجعیت عام ایشان در کشورهای حاشیه خلیج فارس و شبه قاره، نمود بیشتری داشت، افزود: به همین دلیل مراکزی مانند جامعة المصطفی و حوزه می تواند نقش مهمی در بهتر برگزاری شدن این کنگره داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha