جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ نشست مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام با مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با بیان اینکه این مجمع با حدود ۱۵۰کشور و شیعیان آن کشورها مرتبط است ابراز داشت: شبکه ماهواره ای ثقلین به زبان عربی با داشتن ۱۸میلیون مخاطب دارای ارزش و برکات زیادی است  و شیعیان این کشورها استفاده های زیادی از این شبکه می برند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی امروز در بازدید آیت الله فاضل لنکرانی از مجمع جهانی اهل بیت(ع) در نشستی مشترک با وی بر همکاری دو مرکز فقهی ائمه اطهار و مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد.

وی گفت: تاسیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) یکی از برکات خوب و ماندگار مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی می باشد؛ ورود این مرکز به مباحث جدید و استفاده از اساتید قوی و مجرب برکات زیادی برای اسلام و نظام اسلامی داشته است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به برخی فعالیت های صورت گرفته در این مجمع خاطر نشان ساخت: مجمع جهانی اهل بیت(ع) خودش را موظف می داند تا حلقه وصلی باشد بین مرجعیت معظم حوزه و علما با پیروان مکتب اهل بیت(ع) در سرتاسر عالم.

وی با بیان اینکه این مجمع با حدود ۱۵۰کشور و شیعیان آن کشورها مرتبط است ابراز داشت: شبکه ماهواره ای ثقلین به زبان عربی با داشتن ۱۸میلیون مخاطب دارای ارزش و برکات زیادی است  و شیعیان این کشورها استفاده های زیادی از این شبکه می برند.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی گفت: ۲۵۰۰عنوان کتاب به ۵۸ زبان از سوی این مجمع به چاپ رسیده است و ۷۴ عنوان کتاب نیز با ۱۴۴ جلد نیز در سال جاری به چاپ رسیده است.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به همایش حضرت ابوطالب(ع) با بیان این که بعضی از افراد و صاحب نظران نسبت به ابعاد شخصیتی حضرت ابوطالب(ع) در موارد مختلف بی مهری کرده و تنها وارد بحث ایمان و کفر شده و به این موارد اشاره کرده اند، افزود: هدف از برگزاری همایش در ارتباط با بحث ایمان و کفر نیست و ما به دنبال بحث در این امر نیستیم و معتقدیم این بحث، مختص به مذهب تشیع نیست، بلکه ما این جریان و شخصیت را اسلامی و مربوط به  دنیای اسلام می دانیم و به همین دلیل در این همایش به دنبال این امر هستیم که شخصیت حضرت ابوطالب(ع) را به عنوان فرد جریان ساز در امر رسالت و موحد واقعی و یار و همراه پیامبر(ص) مورد بحث و دقت نظر قرار دهیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر شخصیت جامع، معنوی و نیز جایگاهی که ابوطالب(ع) در بین قریش نسبت به پیامبر(ص) در همه احوال داشته، بیان داشت: ابوطالب(ع) همواره حامی و پشتیبان و همراه نبوت و جریان ساز در رشد رسالت بود و در این رابطه هم مؤثر و اثرگذار بود و حتی باید گفته شود در بعضی از بخش ها در بعُد حمایتی، ایشان منحصر به فرد بودند.

وی در ادامه به برخی ظرفیت های مجمع جهانی اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: وجود۳هزار مبلّغ بومی در اقصی نقاط دنیا که با این مجمع در ارتباط هستند و عموما از دانش آموختگان قم و نجف هستند ظرفیت عظیمی در نشر معارف اهل بیت(ع) می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی درباره فعالیت های دانشنامه مجازی ویکی شیعه اظهار داشت: تاکنون در ویکی شیعه ۲۴ هزار مقاله در ده زبان منتشر شده است و آمارها حکایت می کند که این دانشنامه جزء نیازها در عرصه بین الملل است و توانسته ایم به این نیاز پاسخ دهیم. تجربه های موفق باید سرلوحه فعالیت های آینده باشد، ضروری است که تمام طرح های مجمع، بین المللی باشد، با توجه به نیازهای روز کارهای فاخری ارائه دهیم و به پرسش ها و شبهات در قالب های مختلف پاسخگو باشیم.

وی همچنین گفت: کتابخانه دیجیتال از کارهای برجسته معاونت فرهنگی مجمع است تا فرهنگ و ادبیات و گفتمان اهل بیت(ع) یعنی عقلانیت، معنویت، عدالت و مقاومت را ترویج کند. عدالت، مطالبه مجمع در دنیا است تا انسان ها به حق و حقوق خود برسند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه پژوهش های مجمع و عرضه آن باید بین المللی باشد، اظهار داشت: یکی از برنامه های مجمع تجمیع ظرفیت هاست؛ چون برای تصدی گری توان و نیروی کافی نداریم و باید از تلاش ها و کارهای فاخر دیگر نهادها و موسسات پژوهشی استفاده کنیم و آنها را با ادبیات بین المللی و بومی به کشورهای دنیا برسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی در پایان با اشاره به لزوم همکاری با مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: شایسته است که تلاش های علمی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در اختیار این مجمع گذاشته شود تا در اینجا ترجمه شود و در اختیار مبلغین قرار گیرد و امیدواریم با هم افزایی بیشتر بتوانیم از تولیدات مبارک این مرکز علمی بهره بیشتری ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha