جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست هم اندیشی بررسی نقش حوزه و دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی

حوزه / نشست «بررسی نقش حوزه و دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی» در مدرسه سفیران هدایت شهر خورموج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، نشست «بررسی نقش حوزه و دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی»، صبح امروز با حضور امام جمعه شهر خورموج و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و دانشجویان، در مدرسه سفیران هدایت شهر خورموج برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالحسین مصلح، امام جمعه شهر خورموج، با اشاره به سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: با توجه به اینکه به سالگرد شهید بزرگوار، حاج قاسم نزدیک می شویم لازم است ابتدا یاد و خاطره این شهید عزیز و بزرگ، شهدا و امام شهدا را گرامی داریم.

وی در ادامه گفت: اگر می‌خواهیم پیشرفت داشته باشیم باید دنبال علم، کسب معرفت و تهذیب باشیم. در چهار رهنمودی که اخیراً رهبر معظم انقلاب در جلسه ستاد بزرگداشت حاج قاسم بیان کردند یکی از آنها قوی شدن بود. قوی شدن زیر بنایش علم، معرفت، پژوهش و تحقیق است که جا دارد در اینجا یاد شهید عزیزمان شهید فخری زاده که او هم دانشمند والا مقامی بود را گرامی ‌داریم.

در ادامه این جلسه دکتر ستاره محنایی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد بوشهر بیان کرد: قاعدتاً انتخاب همسر از کلیدی ترین مواردی است که در زندگی با آن مواجه هستیم. یک نکته بسیار مهم آن است همانطور که جوانان قبل از ازدواج برای تست خون مراجعه می‌کنند، باید به تست شخصیت همدیگر نیز اهمیت دهند و بدین وسیله اختلالات احتمالی شخصیتی شان را بررسی کرده و برای کنترل و مدیریت مشکلات احتمالی شخصیتی شان از کارگاه های مهارت های پیش از ازدواج بهره ببرند.

وی در ادامه گفت: متاسفانه آمار طلاق در استان بوشهر، آمار بالایی است و مسئولین امر باید به طور علمی و با نگاهی کارشناسانه در این مسئله ورود کرده و نسبت به حل این معضل اهتمام ویژه داشته باشند.

محنائی افزود: یکی از علل اصلی این طلاق ها، انتخاب عجولانه و عدم انتخاب معیارها درست و عقلانی برای ازدواج بوده است. هنگام ازدواج باید به سه سؤال مهم پاسخ دقیق و صحیح داد که شامل چرایی، چیستی و چگونگی ازدواج می باشد؟. عدم پاسخگویی صحیح به این سه سؤال نشان دهنده ی ناآگاهانه بودن این ازدواج می باشد و می توان آن را به عنوان یک آسیب در مقوله ازدواج مورد بررسی قرار داد.

ددربخش پایانی نشست، حجت الاسلام محمد اسماعیلی نیا، مدرس حوزه و دانشگاه افزود: اگر در گام دوم انقلاب، در شعار وحدت حوزه و دانشگاه بمانیم هیچ پیشرفتی نخواهیم کرد. 

وی ادامه داد: لازمه ی رسیدن به اتحاد، وحدت کلمه در حوزه و دانشگاه است واین یعنی یک صدای همسان از هر دو نهاد خارج شود. ان شاءالله روزی خواهد رسید که بتوانیم همه نمادها، حرف ها و... را یکی کرده و به وحدت برسیم. برای ایجاد این وحدت باید وحدت در هدف، ایدئولوژی و طریق را ایجاد کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha