پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تقرير مصور عن الفقيد آية الله اليزدي مع قائد الثورة الإسلامية المعظم

حوزه/ به یاد دارم شب ۲۲ بهمن که رژیم طاغوت آخرین لحظات دوران خود را سپری می‌کرد مردم قم در حال هجوم به سمت ژاندارمری شهر بودند که آیت الله یزدی با بصیرت خود فهمید اگر این سیل جمعیت عصبانی، به ژاندارمری حمله کند امکان به شهادت رسیدن بسیاری از نیروهای انقلابی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله محمد یزدی(ره) از مبارزین برجسته قبل از انقلاب بود و در طول دوران انقلاب اسلامی، خدمات ارزنده‌ای به کشور ارائه کرد.

ریاست قوه قضائیه، نماینده استان تهران در دومین، سومین و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری و رییس مجلس خبرگان در دوره چهارم، نمایندگی مجلس خبرگان قانون اساسی، عضویت در شورای بازنگری قانونی اساسی، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در دوره چهارم و پنجم و رئیس دوره پنجم آن شورا از جمله مسئولیت‌های این روحانی مبارز بوده است.

یکی از افرادی که با آیت الله یزدی ارتباط قدیمی داشته و در کلاس‌های ایشان و در مبارزات انقلابی پیش از انقلاب کنارشان حضور داشت و در مجلس خبرگان نیز با یکدیگر همراه بودند، آیت الله غیاث‌الدین طه‌محمدی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری است و لذا به مناسبت ارتحال رئیس فقید جامعه مدرسین با این یار آیت الله یزدی همکلام شده‌ایم تا با ویژگی‌های شخصیتی ایشان بیشتر آشنا شویم.

آیت الله طه‌محمدی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با تاکید بر اینکه آیت الله یزدی سدی مقاوم در برابر هجمه‌های دشمن علیه انقلاب بود، اظهار داشت: آنچه در طول زندگی آیت الله یزدی بسیار نمود داشت، ولایت مداری و پشتیبانی ایشان از ولایت فقیه بود.

وی افزود: آیت الله یزدی در تمام عرصه‌ها و چه قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب به عنوان یک مجتهد دنباله رو امام(ره) و ولی خود بود و لذا باید تاکید کرد که نبود این استاد عالی حوزه مصیبت بزرگی برای حوزه‌های علمیه و جامعه خواهد بود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آشنایی خود با آیت الله یزدی، خاطر نشان کرد: در اوایلی که بنده به شهر مقدس قم آمده بودم در کلاس‌های درس آیت الله یزدی که به صورت تخصصی آموزش بیان و ارائه مطالب بود حضور داشتم و از آنجا با ایشان در ارتباط بودم.

وی با بیان اینکه آیت الله یزدی در دوران تبعید حضرت امام(ره) در کلاس‌های خود به تبیین نقش و جایگاه ایشان می‌پرداخت، گفت: قطعا مهم‌ترین ویژگی شخصیتی آیت الله یزدی بحث ولایتمداری و ولایت پذیری ایشان بود که در لحظه لحظه‌های عمر خود با تمام توان تلاش می‌کرد تا حتی یک دستور از دستورهای امام و رهبری بر روی زمین نماند.

آیت الله طه‌محمدی با اشاره به اینکه در کنار بعد بصیرت افزایی و سیاسی، خدمات زیادی از آیت الله یزدی در ابعاد علمی و اخلاقی به یادگار مانده است، به بیان خاطره‌ای از این عالم مبارز در شب پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: به یاد دارم شب ۲۲ بهمن که رژیم طاغوت آخرین لحظات دوران خود را سپری می‌کرد مردم قم در حال هجوم به سمت ژاندارمری شهر بودند که آیت الله یزدی با بصیرت خود فهمید اگر این سیل جمعیت عصبانی، به ژاندارمری حمله کند امکان به شهادت رسیدن بسیاری از نیروهای انقلابی وجود دارد و لذا به همراه چندین نفر از یاران خود جمعیت را متوقف کرد و از وقوع حادثه‌ای ناگوار در آن شب جلوگیری کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha