پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی

حوزه / حجت الاسلام سلیمانی تصریح کرد: پیروی و اطاعت از رسول خدا و حامی ولایت و امامت امیرالمؤمنین(ع) درس مهمی است که آن حضرت، به جهانیان داد تا انسان راه سعادت و نجات را در پیش گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی، امام جمعه آران و بیدگل در یادداشتی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) آورده است:

امام صادق علیه السلام می فرمایند: « … فمن عرف فاطمة حق معرفتها فقد ادرک لیلة القدر / هر کس به شناخت حقیقی فاطمه علیها السلام دست یابد، بی گمان شب قدر را درک کرده است».

ایام فاطمیه، روزهای حزن اهل بیت در مصیبت مادر رسالت و همسر ولایت، حضرت زهرای مرضیه (س) و روزهای غمباری است که شیعیان جهان به یاد برترین بانوی زنان عالم به سوگ می نشینند.

باید گفت که شهادت حضرت زهرا (س) تنها واقعه ای تاریخی نیست، بلکه آموزه ای متعالی در باب ولایتمداری و دفاع از ارزش های اسلام ناب محمدی (ص) است.

پیروی و اطاعت از رسول خدا و حامی ولایت و امامت امیرالمؤمنین(ع) درس مهمی است که آن حضرت، به جهانیان داد تا انسان راه سعادت و نجات را در پیش گیرد، چرا که هر کس به ریسمان ولایت تمسک جست، بی تردید راه حق و حقیقت را برگزیده است.

شخصیت برجسته و بارز ام الحسنین حضرت فاطمه (س) که از سوی پدر بزرگوارشان حضرت محمد مصطفی(ص) “ام ابیها” لقب گرفتند، اسوه ای کامل و جامع برای زنان جامعه اسلامی از صدر اسلام تاکنون است.

اینجانب فرا رسیدن ایام غمبار و حزن انگیز فاطمیه، شهادت بی بی دوعالم، پاره تن پیامبر(ص) و اسوه زنان عالم، صدیقه طاهره،"حضرت فاطمه زهرا(س)"را برپیشگاه مقدس امام زمان (عج) ، رهبر معظم انقلاب و تمامی شیعیان و محبان حضرتش خصوصاً مردم شریف شهرستان نمونه قرآنی و دارالشهدای آران و بیدگل  تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای تمام زنان مسلمان سراسر گیتی، بویژه بانوان ایران اسلامی عزت و سربلندی روزافزون و تداوم راه و سیره آن حضرت را خواستارم . اکیدا تاکید میکنم با حفظ رعایت کامل پروتکل بهداشتی و رعایت دستورات ستاد مبارزه با ویروس کرونا عزاداری نمایند .

امید است در این ایام با سوگواری بر غم شهادت بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت فاطمه الزهرا (س) خداوند منان توفیق تفکر و تعمق در سیره زندگانی بزرگان دین مبین اسلام را به ما عطا فرماید تا بتوانیم در زمره پیروان راستین مکتب انسان ساز اسلام قرار گیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha