جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس

حوزه/ شورای عالی قضایی عراق در خصوص تحقیقات انجام گرفته در رابطه با ترور شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المنهدس در فرودگاه بغداد، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شورای عالی قضایی عراق در خصوص تحقیقات انجام گرفته در رابطه با ترور شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المنهدس در فرودگاه بغداد، بیانیه ای صادر کرد.

حیدر علی نوری مسئول رسانه ای شورای عالی قضایی در این بیانیه گفت: دستگاه قضائیه عراق در تحقیقات خود در خصوص این حادثه تروریستی، پیشرفت هایی داشته است و هدف این است این تحقیقات را در کامل ترین شکل آن به انجام برساند.

وی افزود: دادگاه تحقیقاتی مراحلی را پشت سر گذاشته و تمامی ابعاد این تحقیقات را تکمیل کرده است و تمامی ادله از طریق ثبت اظهارات مدعیان حق شخصی و شنیدن شهادت شاهدان این حادثه از میان کارمندان فرودگاه بین المللی بغداد و کارکنان سازمان امنیتی این فرودگاه جمع آوری شده است.

علی نوری اشاره کرد: اظهارات مسئولین فرودگاه بغداد و برخی از کارکنان شرکت" G۴S" که موقع حادثه در آنجا حضور داشتند و همچنین سخنان نماینده قانونی وزارت امور خارجه عراق و نماینده قانونی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد ثبت شده است.

مسئول رسانه شورای عالی قضایی ادامه داد: از نتایج تحقیقات کمیته تحقیقاتی که در تاریخ ۲۰۲۰/۱/۸ به دستور نخست وزیر عراق تشکیل شد و تحت نظارت یک قاضی ویژه کار می کند، مطلع شدیم و همچنین از کلیپ ویدئویی که متضمن اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر صدور دستور اجرای این جنایت از سوی وی است، اطلاع یافتیم.

وی تصریح کرد: روز های آینده شاهد صدور تصمیماتی در خصوص متهمان و کسانی که در این حادثه تروریستی دست داشتند، خواهیم بود و این تصمیمات بعد از تکمیل اقدامات تحقیقاتی و با استناد به اظهارت قاضی این پرونده در دادگاه مرکزی گرفته می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha