پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد باقر قالیباف

حوزه/ رئیس مجلس شورای اسلامی اولویت‌های کاری قوای سه‌گانه در سال آینده را تشریح و تأکید گرد:بحث رفع تحریم با محوریت خنثی‌سازی تحریم ها در دستور کار قرار دارد. وی همچنین گفت که مجلس تلاش می کند در هماهنگی با دولت بودجه ای را تنظیم کند که تورم زا نباشد و اولویت آن معیشت مردم، رسیدگی به محرومین و توجه جدی به بخش تولید باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، محمد باقر قالیباف، پس از اتمام نشست مشترک سران قوا که به میزبانی مجلس برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: ایام شهادت و روز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) را به همه مردم عزیز و محبین اهل بیت تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اولین جلسه سران قوا در مجلس یازدهم است، بیان کرد: توفیقی است که در این روز میزبان رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه هستیم. این حضور را خوش آمد می‌گوییم و همان طور که مقام معظم رهبری تأکید داشتند تداوم چنین گفت‌وگوهایی می‌تواند مشکلات را حل کند.

موضوع تحریم با محوریت خنثی‌سازی تحریم در اولویت کار است

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در نشست مشترک سران قوا اظهار داشت: موضوع تحریم با محوریت خنثی‌سازی تحریم در اولویت کار است و مبنای این کار برای رفع تحریم هم می‌تواند موثر باشد.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشور ادامه داد: اکنون در ایام بودجه هستیم و دولت بودجه را تقدیم مجلس کرده است، همین اکنون که ما در نشست سران قوا هستیم اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در حال بررسی این لایحه هستند. بودجه سند مالی سالانه است ولی واقعیت این است این سند مالی در واقع سند حکمرانی است که در سیاست های مالی هزینه و درآمد دولت را تعیین می‌کند و در سیاست پولی زندگی مردم را رقم می زند.

قالیباف گفت: بودجه برنامه سالانه‌ای است که در راستای برنامه ۵ ساله عمل می‌کند، سعی ما این است که بودجه با هماهنگی دولت، وزارتخانه‌های اقتصادی و کارشناسان با همکاری و همفکری تهیه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست قبلی سران قوا در ریاست جمهوری بیان کرد: در آن جلسه بر روی مباحث بودجه مفصل گفت‌وگو کردیم و روی مباحثی توافق شد و مقرر شد با وزرا و سازمان برنامه و بودجه، بودجه‌ای ببندیم که کاهش تورم، معیشت، سلامت، رسیدگی به محرومین و مستضعفین و محرومیت‌زدایی در اولویت و مورد توجه باشد. همچنین به بحث مهم تولید تأکید شد و به دنبال آن هستیم صادرات را بر واردات غلبه دهیم تا تراز عملیاتی رشد کند.

وی در این باره توضیح داد: به دنبال روش هایی هستیم که ضمن حفظ سیاست‌ها، کسری تراز عملیاتی را کاهش دهد چرا که هر چقدر کسری تراز عملیاتی بالا رود فشار  بیشتری به مردم وارد خواهد شد. 

قالیباف با اشاره به اینکه بحث بعدی جلسه مشترک سران قوا موضوع سلامت بوده است، تأکید کرد: اولویت ما تهیه واکسن و حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا است که می‌خواهیم در بودجه سال آینده این موارد را مد نظر قرار دهیم به طوری که اعتبار لازم برای خرید یا تولید واکسن در نظر گرفته شود.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشور تأکید کرد: در این جلسه هماهنگی‌های خوبی صورت گرفت و جمع‌بندی شد که بودجه‌ای با حداقل تورم، درآمد واقعی و پایدار برای پیشرفت و رشد اقتصادی سال آینده داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha