جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حمید نگارش

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین نگارش با ارائه آماری از مقالات برتر همایش کنگره سرداران شهید مقاومت و اربعین، گفت: در مکتب سلیمانی وحدت مسلمانان مساوی با فروپاشی نظام سلطه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نگارش، رئیس بخش ارائه مقالات زبان فارسی کنگره سرداران شهید مقاومت و اربعین، در کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین که امشب به صورت برخط برگزار شد، از برگزاری این همایش با مشارکت سازمان‌هایی از ایران و عراق خبر داد و گفت: اعضای هیأت علمی این همایش از ایران و عراق دعوت شده بودند و مقالاتی را که به این همایش بین‌المللی داده شد را بررسی کردند و از بین مقالات هشت مقاله برگزیده شد.

وی در اعلام عناوین مقالات برگزیده، اظهار داشت: «آسیب‌شناسی آینده دیپلماسی مقاومت در چارچوب حرکت الهی اربعین»، «نقش سرداران شهید مقاومت در حرکت بزرگ اربعین» «قدم صدق در جهاد و مقاومت و جلوه آن در سردار شهید سلیمانی»، «روایت مکتب شهید سلیمانی از وحدت و همگرایی در اربعین حسینی» از جمله مقالات برگزیده است.

رئیس بخش فارسی کنگره سرداران شهید مقاومت و اربعین درباره شخصیت شهید سلیمانی، ابراز داشت: این شهید عزیز جایگاه بسیار رفیعی داشت و با شهادت خود بستر جدیدی را در ترویج عرصه مقاومت بنا نهاد که در نوع خود بی نظیر است؛ شخصیتی که در اولین پیام رهبر معظم انقلاب آمده است «ارواح طیبه شهیدان، روح مطهر او را در آغوش گرفتند» که تعبیری بلند درباره این شخصیت است.

وی به قطع شخصیتی مانند شهید سلیمانی را دارای مکتب توصیف کرد و گفت: ایشان به عنوان یک الگو زبانزد عام و خاص است و باید در ترویج این سیره بکوشیم که یکی از نقش‌های این همایش عظیم بین‌المللی همین است.

حجت الاسلام والمسلمین نگارش درباره مکتب سلیمانی توضیح داد: شهید سلیمانی نکاتی اثربخش ارائه داد و تأثیرگذار بود؛ در مکتب او نکاتی مانند برگزیدن مقاومت و جهاد به عنوان تنها راه حفظ امنیت جهانی است؛ ایشان با ایثار جان خودش نشان داد که برای حفظ امنیت باید ایستادگی و مقاومت کرد.

وی درباره ویژگی دیگر مکتب سلیمانی، اظهار داشت: در مکتب او وحدت مسلمانان مساوی با فروپاشی نظام سلطه است؛ هر قدر امت‌های اسلامی به هم نزدیک‌تر شوند و نگاه یکپارچگی رقم بخورد، به قطع نظام سلطه زیر سؤال می‌رود و به نوعی به فروپاشی نزدیک می‌شود و ما این را باید از مکتب سلیمانی فرا بگیریم.

رئیس بخش فارسی کنگره سرداران شهید مقاومت و اربعین ادامه داد: در مکتب سلیمانی ولایت مداری و ولایت پذیری حرف اول و آخر را می‌زند که این قابل توجه است و راه مقابله با دشمن و مقاومت و ایستادگی با تبعیت از رهبری و ولایت رقم می‌خورد که در مکتب ایشان دارای جایگاهی ویژه است؛ همه وجود خود را غرق ولایت دانست و خود را سرباز ولایت می‌دانست.

وی افزود: در مکتب سلیمانی فرقی بین عرب و فارس، شیعه و سنی، عراقی و یمنی و لبنانی و عربستانی و افغانی نیست، همه اهالی یک قبله هستند.

حجت الاسلام والمسلمین نگارش به وجود وحدت، یکپارچگی، همگرایی، هم افزایی و خیرخواهی مکتب شهید سلیمانی اشاره و تأکید کرد: شهید سلیمانی جامع‌الاضداد است؛ در عین اینکه ایشان جسارت و شجاعت و نیروی غیوری داشت، در عین حال در بعد لطافت روح، عطوفت و رأفت، زبانزد عام و خاص بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha