پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجدی سفیر ایران در عراق

حوزه/ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، با بیان مواردی از تأکیدات شهید سردار سلیمانی در خدمت رسانی به زائران، گفت: این شهید والامقام بر مردمی ماندن مراسم پیاده‌روی میلیونی اربعین تأکید بسیار داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، در کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین که امشب به صورت برخط برگزار شد، به نقش شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس و جایگاهشان در جبهه مقاومت اسلامی در سازماندهی نیروهای مردمی و حمایت از رزمندگان اشاره کرد و گفت:‌ شهید سلیمانی به مسئولان و دست اندرکاران و مجریان مراسم اربعین در داخل عراق و ایران تأکیدات بسیاری داشت که وظیفه همگان خدمت به زائر امام حسین(ع) است که باید به بهترین وجه و شکل انجام شود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با اشاره به یک رنگ بودن تمام مسئولان در خدمت رسانی به زائران، اظهار داشت: شهید سلیمانی تأکید داشتند که هر زائر اربعین از هر کشور باید در کمال آرامش و آسایش و امنیت و سلامتی باشند.

وی درباره خدمات به زائران اربعین، گفت: سردار سلیمانی روی مسائل حمل و نقل و رفاه زائران تأکید داشتند و بنده شاهد این اهتمام و تأکید بودم.

مسجدی با اشاره به تأکید حاج قاسم سلیمانی بر مردمی بودن مراسم اربعین، ابراز داشت: این نظر سردار سلیمانی اقتباس از نظرات رهبر معظم انقلاب در این باره بود، جریان اربعین باید مردم نهاد باشد و نقش سازمان‌های دولتی و حکومتی تا جایی که ممکن است کمرنگ شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد افزود: هر چند مسائل امنیتی و مرزی کار دولت‌ها است اما پذیرایی و خدمات و سازمان‌دهی، رسیدگی به سالخوردگان و دیگر موارد را مردمی نگه می‌داشتند و به ما سفارش می‌کردند که ما تنها کار مدیریتی خود را داشته باشیم وگرنه تمام امکانات، کمک‌های مردمی، تغذیه باید توسط خود مردم انجام بگیرد و ما شاهد بودیم که بالغ بر چندین هزار نفر از نیروهای مردم سعی می‌کردند که کارها را سر و سامان دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha