جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
السيد حميد  الحسيني

حوزه/ نماینده اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی در عراق، با اشاره به تلاش شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس در قوت بخشیدن به راهپیمایی اربعین، گفت: ایشان این مراسم را تنها راه عزت عراق می‌دانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید الحسینی، نماینده اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی در عراق، در کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین که امشب به صورت برخط برگزار شد با تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس، اظهار داشت: رشادت‌های این شهیدان تاریخ را دگرگون کرد، بویژه زمانی که عراق در سال ۲۰۰۳ اشغال شد که عراق در آن زمان زیر چکمه‌های اشغالگر آمریکایی بود که بیش از ۱۶۵ هزار نیروی تروریستی آمریکایی عراق را اشغال کردند و هر کدام از استان‌های عراق را به یک کشور تحویل دادند و عراق ائمه زیر چکمه اشغالگران بود.

نماینده اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی در عراق افزود: تاریکی در همه جا حاکم بود و ناامیدی در دل مؤمنان موج می‌زد که از یک نظام ظالم خارج شدیم، به نظام اشغالگر و تروریست در عراق منتقل شدیم؛ درست بود که عراق از یک دیکتاتور نجات پیدا کرد اما به یک دولت اشغالگر ورود پیدا کرد که مردمانی که هیچ آشنایی با آن‌ها نداشتیم آن را اداره می‌کردند.

وی ادامه داد: این زمان بود که قهرمانان وارد عراق شدند؛ نخستین ورود قهرمان حاج قاسم سلیمانی به نجف اشرف بود و شهید قهرمان ابومهدی المهندس وارد نجف اشرف شد که این شهر در آن موقع در حال سقوط بود، در حالی که فقط شهر نجف سقوط نکرده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین الحسینی در بیان خاطرات آن زمان، گفت: شهید قهرمان حاج قاسم سلیمانی با لباس مبدل و همچنین شهید قهرمان ابومهدی المهندس وارد نجف شدند و گفتند که آمدیم تا اشغالگران را از عراق خارج کنیم؛ وقتی به آن‌ها گفتم که ما در یک زمین بسیار کوچکی در حرم امیر المؤمنین محاصره شدیم و شما حرف از آزادی عراق می زنید؟ گفتند بله ما برای اینکه اشغال را از اشغالگری آزاد کنیم باید از کنار امیر المؤمنین آغاز کنیم. که توانستند عراق را آزاد کنند.

نماینده اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی در عراق، خدمات این شهدا در زیارت اربعین را گوشه‌ای از فعالیت‌های این دو شهید در عراق توصیف کرد و توضیح داد: ایام نخستین زیارت اربعین در روز ۱۷ صفر سال ۲۰۰۳ میلادی، مردم نجف از این شهر خارج شدند، روز شهادت امام رضا(ع) قصد تسلیت به امیرالمؤمنین و در حال راهپیمایی به سوی کربلا بودند؛ این در زمان اشغال عراق بود. اعتقاد این دو شهید این بود که هر چه تعداد زائران این مسیر زیاد شود اشغالگران خواهند دید که جایی در عراق نخواهند داشت و این رمز پیروزی عراق است.

وی تصریح کرد: دیدگاه‌های شهیدان سلیمانی و ابومهدی درباره راهی کردن همه مردم به راهپیمایی اربعین دلیل اساسی شد که آمریکا این ملت را شکست‌ناپذیر دید، چرا که رهبر، راه و به سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اعتقاد دارد. به همین جهت راه این بزرگواران این بود که بعد از زیارت اربعین برای زیارت اربعین سال بعد برنامه‌ریزی می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین الحسینی درباره موکب‌های مسیر پیاده‌روی اربعین، گفت: آن زمان موکب ساخته شده وجود نداشت و همه چادر بود؛ چادرها از هم فاصله داشت، به این جهت ساخت و سازها شروع شد و شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بر این اصرار داشتند که این مسیر ساخته و باز شود و به این جهت اعتقاد داشتند که این راه باید بین المللی شود؛ تمام کشورها باید بیایند.

نماینده اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی در عراق به راهپیمایی سال قبل و سرکشی ابومهدی المهندس از موکب‌ها و پرسیدن جزئیات موکب‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: با اجرای دیدگاه این دو شهید در این باره عراق ۲۰۰۳ تا عراق ۲۰۱۹ تفاوتی غیر قابل انتظار شد که عراق را از سطحی به سطح دیگر منتقل کرد.

وی از پیگیری شدید شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس درباره پیاده‌روی اربعین حتی در صورت عدم حضور در عراق یا فعالیت در جبهه‌های جنگ، گفت: این شهیدان همواره به این راهپیمایی چشم داشتند و آن را دنبال می‌کردند. ایشان برنامه‌ریزی کردند تا این زیارت به امنیت کامل رسید تا جایی که در سال‌های اخیر به امنیت صد در صد رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین الحسینی افزود: هر چند انفجار در جاهای دیگر بود و داعشی‌ها بودند ولی زیارت در امنیت کامل برقرار بود که این افتخاری است که سهم و درجه اول آن برای شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و دیگر عزیزانی که با این دو بزرگوار جهت امنیت زائران اباعبدالله الحسین تلاش می‌کردند بود.

نماینده اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی در عراق گفت: در اولین سالگرد شهادت این دو شهید باید به آن‌ها بگوییم پاداش شما در دست صاحب این مناسبت یعنی اباعبدالله الحسین(ع) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha