جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ممثل ولي الفقيه في شؤون الحج والزيارة، السيد عبد الفتاح نواب

حوزه/ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت سردار سلیمانی را دارای منطق محکم توصیف کرد و گفت: این شهید عزیز می‌توانست هر کس را با منطق خود قانع کند، لیکن در برابر حرف منطقی دیگران از خود تعصب نشان نمی‌داد و آن را قبول می‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، در کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین که امشب به صورت برخط برگزار شد شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس را از بهترین و فعال‌ترین نیروهای اسلام در مقابل استکبار دانست و گفت: ایشان با حضور خود در جبهه‌های مختلف عراق، سوریه و کشورهای دیگر، نیروهای استکبار جهانی را به نابودی کشاند و مظلومان را از ستم آن‌ها رهایی داد.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی و همراهانش که در این عملیات بسیار بزدلانه مزدوران آمریکایی به شهادت رسید، دارای ویژگی‌ها و خصوصیات مختلفی بود؛ یکی از این ویژگی‌ها ایمان داشتن به راه بود یعنی مؤمن بود؛ از بن دندان اعتقاد داشت که راه صحیح همین راه است و باید همین راه را دنبال کرد و برای این راه سرمایه‌گذاری می‌کرد؛ شب و روز نداشت و در این زمینه تلاش می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت سردار سلیمانی را دارای منطقی محکم توصیف کرد و بیان داشت: وقتی در مقابل دیگران از منطق خود دفاع می‌کرد، حتی کسانی که سال‌ها در مسأله‌ای تحقیق کرده بودند در مقابل ایشان قانع می‌شدند و این نشان از ایمان قوی و منطق استوار این شهید والامقام داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب سردار سلیمانی را فردی معرفی کرد که به دنبال راه‌های بهتر در حل مسائل بود و گفت: ایشان به نظر و فکر دیگران احترام می‌گذاشت و بر نظر خود تعصب بی جا نداشت.

وی درباره آزادگی سردار سلیمانی، اظهار داشت: برخی گرفتار منیت‌های دنیایی هستند و پست، جایگاه، درجه و شئون اجتماعی خود را بر دیگر مسائل ارجحیت می‌دهند، در صورتی که حاج قاسم سلیمانی اینگونه نبود؛ ایشان در یکی از صحبت‌هایش می‌گفت که خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم که به افراد هدایایی می‌دادند و به من نشان دادند، ولی من خوش‌تر داشتم که به من انگشتر خود را بدهند. یعنی او به دنبال بعد معنوی مسائل بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره سادگی حاج قاسم سلیمانی سخن گفت و افزود: حاج قاسم سلیمانی حق مأموریت و اضافه کاری نمی‌گرفت و از این مسائل عبور کرده و آزاد بود و گرفتار نبود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب جهان‌نگری وسیع حاج قاسم سلیمانی را ستود و گفت: همه انسان‌ها مورد احترام و تکریم هستند؛ اما انسان‌هایی که غافل هستند، انسان‌هایی که معارف دینی به آن‌ها نرسیده است و مستضعف هستند، نیز بندگان همین خدا هستند و ایشان تأسف و غصه می‌خورد که ما نتوانسته‌ایم خوب کار کنیم که دشمنان اسلام توانسته‌اند بر برخی از مسلمانان اثر بگذارند و داعش را به وجود آورند که فکر می‌کنند بریدن گردن جوان شیعه و پیرو اهل بیت موجب رفتن آنها به بهشت می‌شود.

وی تشییع شهید سلیمانی را بی‌سابقه توصیف کرد و توضیح داد: مردم کربلا، نجف، کاظمین و ... این شهیدان را تکریم کردند و در ادامه شهید سلیمانی در مشهد، قم و تهران تشییع شد و در نهایت کنار همرزمان خود به خاک سپرده شد که چنین تشییع پیکری در تاریخ بی نظیر یا کم نظیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha