جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گرامیداشت شهیدان سلیمانی والمهندس با حضور نماینده مقام معظم رهبری در عراق

حوزه/ آیین نخستین سالگرد گرامیداشت شهیدان «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس و «حاج ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق با حضور نماینده مقام معظم رهبری در عراق در شهر نجف اشرف برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در این آیینی که از سوی دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در عراق عصر شنبه در حسینیه حضرت امام رضا علیه السلام شهر نجف اشرف برگزار شد، «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و جمع کثیری از علما، طلاب، نمایندگان بیوت مراجع عظام، مسئولان و عشایر و اقشار مختلف مردم شرکت داشتند.

آیین گرامیداشت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس با قرائت کلام الله مجید آغاز شد و سپس آیت الله «سید مجتبی حسینی» نماینده معظم رهبری در عراق به حاضران در آیین یادبود فرماندهان شهید خیرمقدم گفت.

در ادامه این آیین، « شیخ علی بشیر نجفی» فرزند آیت‌الله «شیخ بشیر نجفی» پیام مرجعیت دینی نجف اشرف را ایراد کرد.

«حاج ابو عامر» نماینده «ابو فدک المحمداوی» رئیس ستاد کل نیروهای الحشد الشعبی هم پیام این سازمان را خواند.

این مراسم با سخنرانی‌ نماینده عشایر نجف اشرف و شعرخوانی ادامه‌ پیدا کرد و سپس «شیخ عبدالله کعبی» با ذکر مصائب اهل بیت (ع)، آیین گرامیداشت فرماندهان شهید را به پایان برد.

سخنرانان در این مراسم ضمن تشریح جنبه های مختلف شخصیت والای شهیدان سلیمانی و المهندس و مجاهدت و رشادت های آنها در نبرد با تروریسم و مقابله با توطئه های دشمنان در منطقه و بویژه عراق تاکید کردند که راه این شهیدان را ادامه خواهند داد.

آنها همچنین با ستایش از فرماندهان شهید در نبرد با گروه تروریستی داعش و آزادسازی خاک عراق از دست این گروه و خنثی کردن نقشه های حامیان آنها، بر لزوم خروج آمریکا از عراق در راستای اجرای مصوبه پارلمان این کشور تاکید کردند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha