شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قره باغی

حوزه/ حجت الاسلام قره باغی گفت: در فتنه ۸۸ به عیان دیدم که چه زبان ها در کام ها فرو رفت و بعد از فروکش کردن فتنه، زبانشان باز شد و مثل شیر شروع به سخنرانی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام سید احمد قره باغی، امروز در مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) که به همت جهادگران فاطمی ارومیه به صورت مجازی برگزار شد، با بیان این که ایام و مناسبت های مذهبی فرصتی برای بررسی و تقویت ارادت به اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: اهل بیت (ع) به عزاداری و ارادت ما نسبت به خودشان بی نیاز هستند و این ما هستیم که به توجه و عنایت اهل بیت نیاز داریم و باید تلاش کنیم ضمن بررسی اعمال و رفتارهای خود ارادتمان را به اهل بیت تقویت کنیم.

وی با بیان این که حضرت زهرا (س) با وجود سن کم به شخصیت محوری تبدیل شدند، اضافه کرد: انسان ها معمولا دارای یک بعد هستند و حضرت زهرا (س) با این که یک زن و دارای روحیه لطیف می باشد، اما در بّعد دینی، سیاسی، و مبارزاتی همیشه مورد توجه بزرگان و رهبران اسلام بوده است و ائمه معصومین هم حضرت را به عنوان الگوی خودشان معرفی کرده اند.

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران با بیان این که حتی گریه های حضرت زهرا ( س) هم سیاسی بود و برای این امر به جای قبر پیامبر قبور شهدای احد را که محل رفت و آمد مردم بود انتخاب کرده بود، گفت: بعد از رسول خدا حامی و مدافع دین، اهل بیت و ولایت در اقلیت بودند و حضرت زهرا (س) نه تنها مدافع ولایت بلکه حاضر در کانون هجمه ها و حمله های دشمن قرار گرفت و با تمام وجودش از امام خود دفاع کرد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) از زبان خود برای روشنگری و از وجودش برای سپر قرار دادن بر ولایت در مقابل حملات ناجوانمردانه دشمن استفاده کرد و با زبان غُرّان و برُّان و برهانی اش به دفاع از ولایت به پا خواست و وقتی در مسجد پیامبر شروع به سخن کرد اصحاب گفتند گویا سخنان رسول خدا را می شنویم.

حجت الاسلام قره باغی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی از شخصیت هایی است که با تأسی به حضرت زهرا(س) تمام وجود خود را صرف دفاع از ولایت می کند و امروز همه سخنرانی ها و تصاویر وی گویای دفاع از کیان اسلام و روشنگری بر علیه فتنه و فتنه گر است، و به همین دلیل وجود حاج قاسم عزیز و محبوب در قلب امام زمان، نائب وی و مردم شد.

وی تاکید کرد: سخن گفتن از شخصیت حضرت زهرا (س) بیان الگوی جامعه انسانی است و حضرت نه تنها زمان غربت ولی زمان خود، بلکه حتی در زمان رسول خدا که یک دختر نوجوانی است وقتی می بیند حضرت رسول در صحنه اُحد تنها مانده و صحابه به جمع کردن غنائم روی آورده ند، مشغول پانسمان زخم های پیامبر خود می شود و بعد از حضرت رسول هم تمام قدم هایش از روی حساب است، و یک دختر جوان با عالی ترین مضامین و براهین تعیین کننده ی همه حوادث، و به زانو کشنده همه فتنه گران است.

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران با بیان این که حضرت زهرا(س) مختص به یک برهه از تاریخ نیست، و باید الگوی همه جوانان و مسلمانان باشد، گفت: یک جوان مؤمن انقلابی زمانی که می خواهد لب به سخن بگشاید باید با استدلال و عقلانیت که گوهر اسلام و تشیع است، باشد و ما این را در سخنان و خطبه های حضرت زهرا (س) به عیان می بینیم.

وی افزود: مؤمن و مجاهد تاسی به حضرت زهرا می کند و به هنگام نیاز مشغول به جمع آوری غنائم نمی شود و از ولی زمان خود دفاع می کند، غنیمت زمان احد غنائم جنگی بود و امروز شهرت و سمت و ثروت است و برخی ها زبان باز نمی کنند مگر برای افزایش شهرت خود و زمانی که برای دفاع از مقام ولی الله نیاز است، ساکت هستند و در فتنه ۸۸ ما این را به عیان دیدم که چه زبان ها در کام ها فرو رفتند و بعد از فروکش کردن فتنه زبانشان باز شد و مثل شیر شروع به سخنرانی کردند.

حجت الاسلام قره باغی افزود: مستند غیر رسمی نشان داد که یک شخصیت هشتاد ساله از صبح تا شب حدود ۱۵ ساعت بدون استثنا مشغول کار است و شب را هم به دیدار طیف های مختلف جامعه می پردازد و دلیلش این است مسئولی که باید مشکلات را حل کند، کوتاهی می کند و رهبری جور مسئولان را می کشد.

وی اضافه کرد: تعابیر حضرت رسول (ص) در مورد حضرت زهرا (س) کاملا عقیدتی و از روی وحی است و در الگوی گفتمان حضرت رسول امام علی و حضرت فاطمه علیهماالسلام بعد ایشان چراغ راه و علم دین معرفی شدند و رسول خدا تلاش می کرد معیار بودن این دو شخص را به رخ مردم بکشد و با تعابیر مختلف در مورد این شخصیت ها آن ها را الگو معرفی می کند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    0 0
    عالی بود. حقيقت همين است که برخی همين که در آرامش هستن، مشغول درو کردن محصول انقلاب هستند، ولی همین که اضطرار پيش مياد، چمدان بسته آماده فرار میشوند.