شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام قره باغی

حجت الاسلام قره باغی گفت: عده‌ای به دنبال متمایل کردن ذهن مردم ایران به سمت آمریکا، پس از پیروزی دموکرات ها، و تلاش برای اثبات این نکته هستند که چاره مشکلات اقتصادی ما در گرو آمریکایی‌هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام سید احمد قره باغی امروز در جلسه تبیین مسائل سیاسی، در جمع جهادگران فاطمی ارومیه که به صورت مجازی برگزار شد با بیان اینکه برای ریشه کنی بیماری کرونا همه باید دستورات بهداشتی را رعایت کنند، اظهار داشت: روزانه حدود ۳۰۰ نفر از هموطنان ما در اثر بیماری کرونا جانشان را از دست می دهند و صده ها خانواده داغدار می شوند و بر اساس دستورات عقلی و همچنین بیانات رهبری انقلاب که اطاعت از آن لازم عقلی و شرعی است، همه باید دستورات بهداشتی را رعایت کنند و خوشبختانه قشر حزب اللهی اهل اطاعت و رعایت اس تو هر گونه سهل انگاری در مقابل این ویروس ضررهای دنیوی و اخروی را در پی خواهد داشت.

بیانات رهبری در مورد قره باغ باید به تغافل دستگاه دیپلماسی پایان می داد

 وی در ادامه در واکنش به سخنان اخیر اردوغان ادامه داد: اگر دیپلماسی غلط دولت نبود، امروز جای خالی ما در آذربایحان را رقبا نگرفته بودند و اینکه رهبری حکیم، آذربایجان را خاک اسلام خواندند، اسم رمزی بود که باید به تغافل دستگاه دیپلماسی پایان می‌داد.

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران با بیان این که جای تعجب اردوغان بی سواد تاریخ نخوانده حتی نمی‌داند قطعه شعری را که ‌می‌خواند، مربوط به جدایی اجباری مناطق قفقاز از ایران عظیم است، تصریح کرد: اردوغان رئیس جمهور ترکیه فراموش نکند که اگر ایران در اوج حقارت کودتای شبانه‌ ترکیه، به دادش نرسیده بود، امروز معلوم نبود مانند قذافی مشغول مباحثه با نکیر و منکر بود یا در برهوتی مفلوک مانده بود.

وی در ادامه به انتخابات اخیر در آمریکا اشاره کرد و افزود: هر دو جناح سیاسی در آمریکا در بیشترین حد ممکن، از لحاظ ایدئولوژی، دین، فرهنگ، جهان بینی و.... به همدیگر نزدیک هستند و به شدت طرفدار جدایی دین از سیاست، استثمار و استعمار کشورها، مقابله با کمونیسم، سرکوب اسلامگراها و... هستند.

عضو مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان اینکه جمهوری خواهان خود را طرفدار نظام سرمایه داری و دموکرات ها خود را نماینده قشر کارگری معرفی می کنند، ادامه داد: جمهوری خواه‌ها نماینده‌ سرمایه داران و ثروتمندان و صاحبان صنایع در آمریکا هستند و به دنبال کاهش مالیات و حذف برنامه‌های رفاهی دولت برای فقرا هستند و  دموکرات‌ها خود را نماینده‌ کارگران و فقرا و اقلیت‌ها می‌دانند و وانمود می‌کنند که به دنبال افزایش مالیات بر ثروتمندان، و مدّعی ایجاد طرح‌های تامین اجتماعی و رفاهی برای قشر ضعیف جامعه هستند.

عده ای در کشور به دنبال متمایل کردن ذهن مردم به سمت آمریکا هستند

وی با تاکید بر این که عده‌ای به دنبال متمایل کردن ذهن مردم ایران به سمت آمریکا، پس از پیروزی دموکرات ها، و تلاش برای اثبات این نکته هستند که چاره مشکلات اقتصادی ما در گرو آمریکایی‌هاست، اضافه کرد: بسیاری از تحلیل گران جریان های غرب گرا که در خبرگزاری‌ها و روزنامه ها منتشر می‌شود، به صراحت، انتخاب بایدن را موجب بهبود وضع اقتصادی ایران معرفی می‌کنند.

حجت الاسلام قره‌باغی گفت:  متاسفانه سخنان رئیس محترم جمهور نیز سیگنال‌های روشنی به این سمت ارائه می‌کند و اخیراً در جلسه هیئت دولت، صریحاً سخن از پایین آمدن نرخ دلار به ۱۱ هزار تومان، و فروش بیش از ۲ میلیون بشکه نفت در سال ۱۴۰۰ به میان آورده است، و حال سوال این است که در سال ۱۴۰۰ کدام مولفه جابجا خواهد شد؟.

وی با تاکید بر این‌که مسئولین دولتی صریحا می‌گویند که حتی یک قطره نفت نمی توانند بفروشند، گفت: روشن است که عده ای  به دنبال تلقین این نکته غلط هستند که انتخاب دموکرات ها برای کشور ما مفیدتر خواهد بود و این درحالی است که شدیدترین تحریم‌ها بر علیه ایران، در دوره رئیس‌جمهور دموکرات یعنی اوباما شکل گرفت.


عضو هئیت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران ادبیات رد و بدل شده میان دو نامزد انتخابات آمریکا را نشانگر فرهنگی آمریکایی‌ها عنوان کرد و گفت: در جریان مناظره های بایدن و ترامپ فرهنگ آمریکایی ها در قالب ادبیات سخیف و موهنی میان این دو شخصیت برجسته جمهوری خواه و دموکرات به همه عیان شد و جای تعجب دارد که عده ای در خارج از این کشور به ویژه در کشور ما، چشمشان به آمریکا با این فرهنگ سخیف و نازل، است.

 وی اضافه کرد: کشوری مانند ایران با آن قدمت، تاریخ و فرهنگ نباید نگاهش به نتیجه انتخابات دیگران باشد، آن هم آمریکا، با چنین شرایط، وضعیت و افرادی، و میان دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در  ضربه زدن به ایران تفاوتی نیست، بلکه روش‌ها و تاکتیک آن‌ها متفاوت است و  دموکرات‌ها علی رغم ظاهر نرمشان در ضربه زدن به کشورمان و دشمنی با ما، موفق‌تر بوده و  مشکلات بیشتری برای کشورمان ایجاد کرده‌اند و این حقیقت در تاریخ درج و ثابت شده است که تحریم‌های دوره اول اوباما علیه ایران در تاریخ تحریم‌های آنان علیه کشورمان در چهل سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
 

آن هایی که دموکرات ها را عامل نجات می دانند، کتاب هنر تحریم ها را بخوانند

حجت الاسلام قره باغی با بیان این که در دو کتاب خاطرات مربوط به دوران ریاست جمهوری اوباما و هنر تحریم ها که نوع مواجهه اوباما و دموکرات‌ها با ایران را بیان می‌کند، به صراحت به وضع تحریم های بی سابقه علیه ایران اشاره دارد، گفت: در کتابی که در دوران اوباما نوشته شده صراحتا بیان می کند که آمریکا شدیدترین تحریم ها را علیه ایران برای توقف اقتصاد کشور و آوردن دولت ایران پای میز مذاکره، وضع کرده است و به همین دلیل هم رهبر انقلاب صراحتا اعلام کردند که به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستند اما متاسفانه عده ای به بیانات معظم له توجه نکردند.

وی تاکید کرد: در کتاب «هنر تحریم ها» که توسط یکی از اصلی‌ترین شخصیت‌های طراحی‌کننده‌ تحریم های ایران و از معاونین نزدیک اوباما، بنام آقای «ریچارد نفیو» نگاشته شده است، در صفحات ۹۰ تا ۱۰۰ این کتاب بیان می‌کند که ما در برهه‌ای از تعاملات با ایران، به این نتیجه رسیدیم که دوران تأثیر تحریم‌ها تمام شده است و لکن بعدها متوجه شدیم اشتباه می‌کردیم، چرا که گاهی خود کشورهای هدف هستند که ظرفیت تاثیر تحریم را فراهم می‌کنند.

حجت الاسلام قره باغی به بیانات رهبر انقلاب در ۱۶ آبان ۱۳۵۹ اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در سال ۵۹ فرمودند؛ از نظر ملت ایران، میان قدرت شیطانی کارتر و قدرت شیطانی ریگان تفاوتی وجود ندارد و هر دو حزب آمریکا بر اساس توسعه امپراطوری اقتصادی و سیاسی فعالیت می‌کنند و لازم است برای مقابله با این ها قدرت داخلی را تقویت کنیم.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha