پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید احمد قره باغی

حوزه/ حجت الاسلام قره باغی در واکنش به اهانت یکی از مسئولان دولتی(عیسی کلانتری) به امام خمینی(ره) بیان داشت: باعث تاسف است فردی که مسئول در جمهوری اسلامی است زبان به اهانت به امام خمینی (ره) می‌گشاید؛ لازم است بیت امام راحل و دفتر حفظ نشر آثار ایشان به این گستاخی ها جواب بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام سید احمد قره باغی شامگاه پنج شنبه در مراسم شام وفات حضرت معصومه (س) که در مکتب امام صادق (ع) ارومیه به صورت مجازی برگزار شد، با بیان این که شناخت امامت برای حضرت معصومه(س) فراهم بود و باید برای مخاطب تفهیم شود که حضرت با چه دلیلی از مدینه با آن همه فاصله و زحمات به سمت مرو حرکت کردند، اظهار داشت: برای رسیدن به ولایت، تنها شناخت کافی نیست و باید در انسان عشق و علاقه هم باشد و همه انسان ها هم تنها با شناخت به جایی نمی رسند خیلی از آن ها حق را می شناسند، اما میلی به آن ندارند.

وی ادامه داد: در تقابل با اندیشه غربی به مساله شناخت بسیار زیاد تاکید می شود، اما به میل و عشق توجه نشده است و دلیل این که رهبر معظم انقلاب به هوشیاری در جنگ رسانه تاکید می کنند؛ تلاش دشمن در این عرصه برای تغییر ذائقه های جوانان در جهت ضربه زدن به دین و انقلاب است.

عضو هیئت علمی حکمت و فلسفه ایران با تصریح بر این که در رسانه های داخلی شناخت را تقویت می کنیم، اما از این غافل هستیم که جوانان ما در جنگ گرایش ها درگیر هستند، افزود: حضرت معصومه(س) در شناخت امام رضا(ع) کمبود نداشت، اما از مدینه با پای پیاده به سمت مرو برای دیدار مقام ولایت راه افتاد و این برای افزایش شناخت نیست بلکه برای نشان دادن غلیان عشق به ولایت است.

وی تاکید کرد: مهم ترین درس امروز از مکتب حضرت معصومه (س) این است که علاوه بر شناخت ولایت باید گرایش و محبت مخاطبین را هم متوجه اهل بیت کنیم و به این مسئله در روایات فراوان تاکید شده است که امام رضا علیه السلام بیان کرده اند؛ اگر مردم زیبایی های ما را ببینند به ما گرایش پیدا خواهند کرد.


 همراهی با امام زمان (عج) در مبارزه با استکبار است

حجت الاسلام قره باغی ادامه داد: حضرت معصومه سلام الله علیها در زمان خود حرکت به سمت ولایت را خروج از مدینه و سفر به مرو می دانست و امروز وظیفه ما در حرکت به سمت امام زمان (عج) مبارزه با استکبار جهانی است و وقتی این مسئله را مطرح می کنیم، عده ای خیال می کنند می خواهیم خود را در چهار دیواری محدود کنیم و با دنیا ارتباط نداشته باشیم، و حال آن که این گونه نیست و ما با ارتباط ذلت بار مخالفیم و با کشورهایی که خون مظلومان را می ریزند و دست به کودک کشی می زنند مبارزه خواهیم کرد.
 

عضو هیئت علمی حکمت و فلسفه ایران در ادامه به هوشیاری مردم در مواجه با مشکلات اشاره کرد و گفت: وجود برخی مشکلات در کشور قابل توجیه نیست و مردم حق دارند سؤال کنند که با این همه امکانات چرا باید در زیر فشار باشند و هر روز عده ای برای کشور با موضوعات مختلفی مثل مرغ، و ... مشکلات ایجاد می کنند و این موارد ربطی به تحریم ندارد و چرا باید در سه ماه قیمت مرغ سی هزار تومان افزایش پیدا کند.؟

وی اضافه کرد: نتیجه گرانی های اخیر این است که عده ای هدفشان به هم زدن آرامش مردم و ایجاد نارضایتی در اقشار مختلف و کشاندن آن ها به خیابان ها و همراهی با ضدانقلاب و از بین بردن امکانات کشور است و البته نمی توان در کف خیابان حقی را گرفت.


باعث تاسف است که مسئولی به مقام امام خمینی اهانت می کند

حجت الاسلام قره باغی در واکنش به اهانت یکی از مسئولین اجرائی به مقام امام خمینی (ره) بیان داشت: باعث تاسف است فردی که مسئول در جمهوری اسلامی است فضا را مناسب می بیند و زبان به اهانت به امام خمینی (ره) می گشاید؛ لازم است بیت امام راحل و دفتر حفظ نشر آثار ایشان به این گستاخی ها جواب بدهند.

وی، نتیجه سخن گفتن با ابهام را فتنه انگیزی عنوان کرد و گفت: برخی از نظریه پردازان فتنه ۸۸ صراحتا می گویند که از این نظام و نوع حاکمیت راضی نیستند و البته این افراد حقیقت درون خود را بیان می کنند و مردم با هوشیاری صف خود را از چنین افرادی جدا خواهند کرد، اما هستند عده ای که پشت نقاب بوده و نان انقلاب را می خورند اما با ایهام و ابهام سخن می گویند و نتیجه این نوع رفتارها فتنه است و ما به صراحت در سال ۸۸ این را مشاهده کردیم.

تریبون دارها از انقلاب دفاع کنند

عضو هیئت مؤسسه علمی حکمت و فلسفه ایران در پایان تصریح کرد: تریبون داران، زبان ها و قلم ها را برای دفاع از نظام اسلامی به کار بگیرند وگرنه حسرت روزی را که می توانستیم روشنگری کنیم و نکردیم، خواهیم خورد.

گفتنی است، به تازگی فیلمی از عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، در فضای مجازی منتشر شده که در آن با جسارت و اهانت به حضرت امام خمینی(ره)، معظم له را فرزند ناخلف آمریکا خوانده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha