جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید احمد قره باغی

حوزه/ حجت الاسلام قره باغی گفت: مرحوم آیت الله العظمی شیخ جواد تبریزی در کلاس درس اصول فقه صراحتا گفتند «آقایان! بدانید هرکس در مقابل این نظام بایستد و خللی بر آن ایجاد کند، او را فاسق و نماز پشت سر او را باطل می‌دانم، چرا که امکان تحقق هیچ الگوی جایگزین برای حفظ کیان اسلام و امت اسلامی در شرایط دشوار کنونی سراغ ندارم».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت ‌الاسلام سیداحمد غفاری قره ‌باغی امروز در مراسمی که به همت مکتب امام صادق (ع) ارومیه به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: امروز تدبیر رهبر معظم انقلاب در تأمین امنیت کشور، زبانزد دنیا است و در منطقه‌ای که چهار طرفش ناامنی است، هیچ ناامنی در داخل کشور وجود ندارد و امام خامنه ای با استراتژی هوشمندانه، دشمن صهیونیستی را در مرزهای خودش و در منطقه‌ جولان گرفتار کرده است که هزاران کیلومتر با مرزهای ایران فاصله دارد.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله العظمی شیخ جواد تبریزی در  کلاس درس اصول فقه صراحتا گفتند «آقایان! بدانید هرکس در مقابل این نظام بایستد و خللی بر آن ایجاد کند، او را فاسق و نماز پشت سر او را باطل می‌دانم، چرا که امکان تحقق هیچ الگوی جایگزین برای حفظ کیان اسلام و امت اسلامی در شرایط دشوار کنونی سراغ ندارم».

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران با اشاره به هتاکی یک روحانی نما، اظهار کرد: امروز دهان به هتاکی علیه مراجع تقلید، شهدا و رهبر معظم انقلاب گشوده و از افرادی که دستور حمله به مساجد مسلمانان را منتشر می کردند و دستشان به خون سردار سلیمانی آلوده است دفاع می کند و آن ها را شهید می داند!. این فرد آنچه را که تاکنون به عنوان معنویت بیان کرده است بدون پشتوانه معنوی بوده است و خود امروز بر خلاف آنچه دیروز می گفت عمل می کند.

حجت الاسلام قره باغی با بیان این که کسی که خود فقه خوانده چگونه می تواند در مقابل حکمی که بر اساس مبانی فقهی صادر شده بایستد؟، گفت: کسی که در کانال تلگرامی خود مردم را به اعتراضات خیابانی، آتش زدن و غارت اموال عمومی دعوت می کرد و بمب های دست ساز را آموزش می داد و با آل سعود و سرویس های جاسوسی که دستشان به خون صدها هزار مسلمان بی گناه آلوده است، همکاری می کرد و از آن ها پول می گرفت، چگونه می تواند مسلمان باشد؟

وی با تصریح بر این که متاسفانه فرد معلوم الحال بدون توجه به مبانی فقهی مطالبی را بر زبان آورده که نشان گر عجز علمی او و اشکالات ذهنی اش هست، افزود: در ایران مردم هر چهار سال یک بار برای نظارت به عملکرد حاکمان جامعه پای صندوق رای می آیند و هر زمان از مسئولی ناراضی باشند می توانند بلاواسطه یا باواسطه او را تغییر دهند، حال آن که در حکومت استبدادی مردم هیچ نقشی ندارند. این فرد بهتر است کتاب احکام السلطانیه را بخواند تا معنا و مفهوم استبداد را درک کند.

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران ادامه داد: امروز حضرت امام خامنه‌ای نه تنها در ایران، بلکه در اقصی نقاط جهان، جزو محبوب‌ترین شخصیت های سیاسی و معنوی است، به گونه ‌ای که فقط در اندونزی ۲۰ میلیون نفر عاشق و شیدای رهبری عزیز وجود دارد.

وی در پایان تاکید کرد: فردی که یک روز در جلسات نهج البلاغه اش از زبیر و فرزند نحسش می گفت و شاگردانش را برای عبرت دعوت می کرد خود امروز مبتلا به سرنوشت زبیر شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha