شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیعه انگلیسی

حوزه/ حجت الاسلام قره‌باغی با بیان‌این‌که چند روزی است در فضای مجازی، بحث اعدام نکنید داغ شده است، گفت: شیعه انگلیسی نیز همگام با سخن منافقین خارج‌نشین و داخلی، زبانش را در اختیار آن‌ها قرار داده است و تلاش می‌کند همان مسیر را برای مخاطبانش، که نادان تر از خودشان هستند، فراهم کند.

حجت الاسلام سید احمد غفاری قره‌باغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به این‌که اخیراً فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن، یکی از روحانیون جریان شیعه انگلیسی اینگونه القاء می‌کند که در زمان رسول الله و اهل بیت علیهم السلام، حضرات معصومین براندازان نظام را نه تنها اعدام بلکه حتی توبیخ هم نمی‌کردند و حتی به آن‌ها مهربانی هم می‌کردند، اظهار داشت: این شخص از تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام بی‌خبر است و آیا چنین کسی با این میزان بی‌خبری از سیره و سبک زندگی اهل‌بیت علیهم‌السلام، لایق ردای مرجعیت است؟

وی ادامه داد: اولاً در سیره اهل بیت علیهم السلام به طور قطع و بدون تردید به ما تذکر داده شده است که هر گونه سخنی که به اهل بیت علیهم السلام نسبت داده می‌شود را با قرآن بسنجیم، و اگر مخالف صریح آیات قرآن بود آن روایت قابل استناد نیست و قرآن کریم با صراحت و با جمله "الفتنة اشد من القتل" می‌گوید فتنه‌گری شدیدتر از قتل است و اگر مجازات قتل، قصاص است، مجازات فتنه‌گری در قبال امت اسلامی، اعدام نیست؟

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران افزود: در آیه‌ی ۹۱ سوره‌ نساء اینگونه آمده است؛ "سَتَجِدُونَ آخَرینَ یُریدُونَ أَنْ یَأْمَنُوکُمْ وَ یَأْمَنُوا قَوْمَهُمْ کُلَّما رُدُّوا إِلَی الْفِتْنَةِ أُرْکِسُوا فیها فَإِنْ لَمْ یَعْتَزِلُوکُمْ وَ یُلْقُوا إِلَیْکُمُ السَّلَمَ وَ یَکُفُّوا أَیْدِیَهُمْ فَخُذُوهُمْ وَ اقْتُلُوهُمْ حَیْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَ أُولئِکُمْ جَعَلْنا لَکُمْ عَلَیْهِمْ سُلْطاناً مُبیناً" به زودی کسان دیگری را خواهید یافت که می‏‌خواهند از شما ایمن باشند و از قوم خود نیز ایمن بمانند. هر زمان برای فتنه‏ آنها را به سوی شرک خوانند به خواری در آن بیفتند. و اگر از شما کناره نگرفتند و پیشنهاد صلحی به شما نکردند و دست از شما باز نداشتند، «هر جا آنها را یافتید، بگیرید و بکشید». و آنان کسانی‌‏اند که شما را بر آنها چیرگی آشکاری قرار دادیم، آیا در آیه فوق، صراحتاً دستور به اعدام فتنه‌گران نیامده است و  آیا ممکن است که این آیه قرآنی وجود داشته باشد و اهل بیت علیهم السلام بر خلاف آن عمل کنند؟! و این فرد با وجود ادعای مرجعیت، از این آیات قرآنی بی‌خبر است.

وی اضافه کرد: همچنین در سوره انفال آیه ۳۹ که با صراحت قرآن می‌فرماید تا بدان هنگام با کفار و مشرکین قتال کنید تا دست از فتنه گری بردارند و مطالب فوق، نگاه به آیات قرآنی در مردود بودن سخن این شخص بود و اما در سیره اهل بیت علیهم السلام، موارد فراوانی در دستور به اعدام فتنه گران آمده است که به عنوان نمونه می‌توان به داستان عصماء، زن شاعره‌ای که در اشعارش مسلمانان را بر ضد اسلام و پیامبر اکرم تحریک می‌نمود و در ابیاتش به مسلمانانِ از قوم خود معترض می‌شد که چرا به کسی گرویده‌اید که نه از قوم «بنی مراد» است و نه از قوم بنی مذحج، و پیامبر اسلام با اشراف به نقش همین اشعار در تشدید جنگ علیه اسلام و مسلمین و ضایعات جانی و مالی آن، از مردم خواست کسی مردم را از شرّ این زن ایمن سازد و همین‌طور هم شد و حکم اعدام او توسط عُمَیر بن عُدَیّ اجرا شد و اجرای همین حکم، سبب شد افراد بسیاری از قبیله‌ بنی‌خطمه، که از ترس او و طرفدارانش اظهار شرک می‌کردند، ایمان خود را به اسلام آشکار کردند.

حجت الاسلام قره‌باغی افزود: مطلب فوق در کتب سیره نویسان معتبر اسلامی آمده است، مانند ابن‌هشام و دیگران، چگونه می‌شود فردی ادعای مرجعیت بکند و از مطلبی مثل مورد فوق در سیره اهل بیت علیهم السلام بی‌خبر باشد؟ و البته در روایات مختلفی از برخورد قاطع رسول خدا با افراد محارب با اسلام وجود دارد و امروز برخی صرفاً به دنبال این هستند که همگام با دشمن، زبان خود را در صدمه زدن به انقلاب اسلامی به کار بگیرند.

وی با بیان‌این‌که چند روزی است در فضای مجازی، بحث "اعدام نکنید" داغ شده است، گفت: این فرد جاهل نیز همگام با سخن منافقین خارج‌نشین و داخلی، زبانش را در اختیار آن‌ها قرار داده است و تلاش می‌کند همان مسیر را برای مخاطبانش، که نادان تر از خودش هستند، فراهم کند.

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران با تصریح بر این‌که اگر کسی اندکی با سیره پیامبر اکرم و اهل بیت علیهم السلام آشنا باشد متوجه دور بودن این شخص از آموزه‌های اهل بیت علیهم السلام خواهد بود، بیان داشت: چقدر تلخ است حکایت این روزها! که شخصی با سوء استفاده از رأفت اسلامی، عَلَم مرجعیت را بر در خانه‌اش کوبیده است و اسلام را-به تعبیر امام راحل- با قرائت آمریکایی و انگلیسی بیان می‌کند.

وی تصریح کرد: در فیلمی که از سخنان این شخص، که در همین محرم امسال سخنرانی کرده است منتشر شده، او در مقام مذمت اعدام یا زندانی کردن براندازان نظام، به رفتار مهربانانه رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با رئیس منافقین یعنی عبدالله بن أبیّ اشاره می کند و آن‌چه که علمای اهل سنت در کتب مختلفشان نقل کرده‌اند که وقتی که عبدالله بن أبیّ، رئیس منافقین مدینه، از دنیا رفت، پیامبر اکرم خودش در تشییع جنازه رئیس منافقین حاضر شد و حتی پیراهنش را برای دفن عبدالله به پسرش داد و ۷۰ بار برای او استغفار کرد، صحیح نیست، چون در سال هشتم هجری قمری، آیه قرآن صراحتاً نازل شده و پیامبر را از اقامه نماز بر جنازه منافقین نهی می‌کند، آن وقت پیامبر اکرم در سال نهم هجری قمری، بر خلاف دستور صریح قرآن ، بر جنازه عبدالله بن أبیّ بر خلاف دستور صریح قرآن، نماز بخواند و پیراهنش را بدهد؟

حجت الاسلام قره‌باغی تاکید کرد: سخن شیعه انگلیسی این است که رفتار نظام جمهوری اسلامی با براندازان و جاسوسان، شباهتی به رفتار پیامبر اکرم ندارد و اساساً امام حسین علیه السلام قیام کرد تا رفتارهای خشن از جامعه برداشته شود و زیبایی‌ها و مهربانی‌های اسلام به دنیا عرضه شود و این شخص جاهل، از جهالت مخاطبان سوء استفاده کرده و این‌گونه سخنوری می کند و به پیامبر اکرم احتمال تخلف از دستور قرآن را مطرح می‌کند، این بدین معناست که او عصمت رسول الله را زیر سؤال برده است و این کفر می‌باشد.

وی در پایان با بیان این‌که علم به جهالت سرشاخه شیعه انگلیسی موجب می‌شود ما او را کافر ندانیم، گفت: ما این فرد را جاهل می‌دانیم، و الا اگر او عالمانه و عامدانه تخلف پیامبر از قرآن را به پیامبر نسبت بدهد، به اجماع همه علمای شیعه کافر محسوب می‌شود و لکن امروزه در فضای مجازی از جهل مخاطب، سوء استفاده می‌شود، و هر کس بتواند شرعاً موظف است در مقابل این جاهل و امثال او پاسخ دهد، تا دینی که توسط علمای شیعه در طول تاریخ با زحمات فراوان به ما رسیده، آسیب نبیند و به نسل‌های بعدی بدون انحراف منتقل شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha