پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سالار سنجری

حوزه / رئیس جمهوری ترکیه باید از یاد نبرد که اگر در جریان کودتای چهار سال پیش ایران نبود قطعا امروز شرایط اردوغان به مراتب متفاوت بود و از این جهت وی مدیون ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام سنجری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، در واکنش به سخنان رجب طیب اردوغان، گفت: تحرکات امروز اردوغان در منطقه همراه با تفکرات چالدرانی است که غرب در ۴۰۰ سال گذشته تلاش کرده که میان کشورهای ایران و ترکیه جنگ دائمی برقرار باشد که این سخنان رئیس جمهور ترکیه سنگ بنای همان اهداف است.

امام جمعه جلفا افزود: رئیس جمهوری ترکیه باید از یاد نبرد که اگر در جریان کودتای چهار سال پیش ایران نبود قطعا امروز شرایط اردوغان به مراتب متفاوت بود و از این جهت وی مدیون ایران اسلامی است .

حجت‌الاسلام سنجری با اشاره به ادامه روابط کشورمان با دولت ترکیه، ادامه داد: روابطی در چهارچوب یک تعامل هوشمندانه با ترکیه به تناسب رفتارهای این کشور باید مد نظر قرار گیرد، گرچه نباید این موضوع را از یاد برد که اردوغان کارنامه ای از عملکردی مداخله‌گرایانه در امور سایر کشورها دارد و اگر چنانچه شرایطی مهیا باشد وی از دست زدن به خشونت و بحران‌آفرینی هم ابا نمی‌کند؛ از جهت دیگر شعر خوانی در مراسم رژه باکو نیز نه از روی سهود بلکه عمدی و کاملا بود.

امام جمعه جلفا در خاتمه از دستگاه دیپلماسی کشورمان خواست علی‌رغم تمام اقتضائات موجود در روابط با ترکیه و ضرورتی که در تداوم و تعمیق روابط با ترکیه به عنوان یکی از سه قدرت مهم منطقه دارد، باید در مقابل رفتارهای نامتعارف و نسنجیده رئیس جمهور این کشور که در ماه‌های اخیر به اوج خود رسیده است واکنشی فراتر از واکنش در شبکه های مجازی نشان دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha