شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 936184
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
بانوان طلبه اردکان

حوزه/استاد حوزه در جمع بانوان طلبه اردکانی گفت: سلمان فارسی با کلام نورانی رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله «سلمان منا اهل البیت» افتخار انتساب به پیامبر (ص) را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد،  حجت الاسلام مجید جعفرپور قمی، پیش از ظهر امروز در نشست بانوان طلبه مدرسه سطح دو فاطمة الزهرا سلام الله علیها اردکان به مناسبت ایام فاطمیه که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه اهل بیت(ع) افرادی معصوم و از هر گونه گناه پاک هستند، سبک زندگی آن‌ها برای ما ملاک است و اقتدا به آن‌ها مسیر زندگی را برای ما مشخص می‌کنند.

وی بر لزوم انتخاب الگوی مناسب در زندگی برای اقتدا به آن در امور مختلف تأکید کرد و حضرت زهرا (س) را بهترین الگوی بانوان دانست.

حجت الاسلام والمسلمین جعفرپور اثر الگوگیری از اهل بیت (ع) را اطاعت محض از ایشان دانست و تأکید کرد: با توجه به اینکه معصومین (ع) علم لدنی داشتند و ادعای ما پیروی از آن‌هاست باید در این ادعا صادق باشیم و در حد توان در این راه کوتاهی نکنیم.

وی که از حافظان قرآن به شمار می رود با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید تصریح کرد: خداوند در کتابش مؤمنان را برای کسب تقوای الهی دعوت و ترغیب می‌کند و  سلمان فارسی صحابی ایرانی پیامبر (س) با کلام نورانی پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله «سلمان منا اهل البیت» افتخار انتساب به بیت پیامبر (ص) را کسب نمود.

استاد مدرسه علمیه اردکان افزود: با مراجعه به تاریخ به این نتیجه می‌رسیم که سلمان فارسی با اطاعت محض از مولای خود و محبت به اهل علم و همنشینی با فقرا به این جایگاه رسید.

حجت الاسلام جعفرپور با اشاره به لزوم تأسی از ائمه معصومین (ع) و حضرت زهرا (س) بیان کرد: این بانوی بزرگوار الگوی همه زنان عالم و مسلمانان و شیعیان است و نقش این الگو در میان طلاب بیش از هر قشر دیگری اهمیت دارد و طلاب باید به موضوع اهمیت دهند.

برپایه این گزارش، این برنامه معنوی هم در فضای حقیقی به صورت محدود و هم  در فضای مجازی با پخش مستقیم به صورت وبینار برگزار شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha