پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خطبه های  نماز جمعه ورامین

حوزه/ حجت الاسلام محمودی در خطبه های نماز جمعه ورامین، گفت: تولیدکنندگان با تمام وجود برای کشور تلاش می‌کنند که بسیار قابل تقدیر است. برخی تصمیمات توسط مراکز و ادارات خدماتی قابل توجیه نیست من از مسئولان امر می‌خواهم با توجه به حساسیت مسئله تولید از تصمیمات ناپخته جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت شهرستان ورامین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که پس از چند هفته وقفه به دلیل شیوع کرونا امروز برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهراء سلام الله علیها و اقدامات روشنگرانه ایشان در بیان مسئله ولایت و امامت جامعه مسلمین، اظهار داشت: یکی از درس‌های مهم زندگی حضرت زهراء سلام الله علیها دفاع از امامت و ولایت است. بزرگترین ظلم در تاریخ اسلام آن روزی رخ داد که «سقیفه بنی ساعد» تشکیل شد و جایگاه رفیع ولایت و امامت به خلافت تنزل پیدا کرد.

وی ادامه داد: حضرت زهراء سلام الله علیها با احساس این خطر بزرگ و ویرانگر به میدان آمد و از حریم ولایت دفاع کرد. اوج مظلومیت و غربت را باید آنجا دید که علی علیه السلام و فاطمه سلام الله علیها به خانه مهاجر و انصار بروند و از آنان طلب یاری کنند، ولی پاسخ نشنوند و بگویند اگر سخنان تو را پیش از بیعت با اولی می‌شنیدیم با غیر علی بیعت نمی‌کردیم.

حجت الاسلام محمودی افزود: دهه بصیرت از ۹ الی ۱۹ دی ماه است و این دهه سالگرد ابلاغ پیام الهی امام(ره) به گورباچف است، امام(ره) کاری کرد که انبیا الهی و اولیاء انجام می‌دادند. آن روز رهبران شوروی فهمیدند امام(ره) چه می‌فرماید ولی سخن امام(ره) را بعداً اعتراف کردند. برخورد مقتدرانه و عزت مندانه امام(ره) با فرستاده گورباچف غرور آفرین بود و این حرکت الهی امام(ره) امروز توسط مقام معظم رهبری با ارسال نامه خطاب به جوانان اروپا و سایر کشورها ادامه دارد.

وی با اشاره به گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، گفت: داغ حاج قاسم همچنان تازه است. این مرد بزرگ در دل‌های جوانان آشوبی به پا کرد. او که تمام عمرش را در خدمت به اسلام، انقلاب و کشور وقف کرد و در مقابل داعش کثیف ایستاد. اگر ایستادگی حاج قاسم و جبهه مقاومت معلوم نبود این حیوان‌های وحشی تمام منطقه را به مابودی می کشاندند.

امام جمعه موقت ورامین با یاد آوری وصیت حاج قاسم سلیمانی در خصوص ولایت فقیه، اظهار داشت: درود بر سردار شهید قاسم سلیمانی که دقیقاً روح زندگی او و عصاره وصیت او پیروی و دفاع از ولایت است. شما این روزها فرازهایی از وصیت نامه ایشان را از رسانه‌ها می‌شنوید و یکی از رازهای پیروزی، عزت و اقتدار جامعه اسلامی همین‌جا است. لذا باید با تمام توان و قدرت از این جایگاه حراست کرد و باید در دفاع از این حریم هوشیار باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران عنوان کرد: چهلم شهید دانشمند هسته‌ای عزیز شهید فخری زاده را هم گرامی می‌داریم و دشمنان فکر می‌کنند با ترور دانشمندان می‌توانند جلوی پیشرفت علمی کشور را بگیرند اما کور خوانده‌اند و خون شهید و سایر شهیدان هسته‌ای به رونق علمی کشور خواهد افزود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با پرداختن  به چند مورد از مسائل و مشکلات شهرستان ورامین، اظهار کرد: متأسفانه برخی حرکات اشرار موجب ایجاد ناامنی و وحشت در این شهر دینی و انقلابی شده است و من از مسئولان ورامین و دادستان محترم درخواست می‌کنم با قدرت و قاطعیت با اشرار برخورد کند. مورد بعدی اینکه برخی نقاط شهر نیازمند نصب دوربین جهت تأمین امنیت است. هیچ گونه کوتاهی در مورد تأمین امنیت مردم قابل قبول نیست. لذا مسئولان این مسائل مهم را دنبال کنند. از دادستان محترم درخواست می‌کنم با قاطعیت به برخی از موارد تبعیض آمیز رسیدگی کنند.

حجت الاسلام محمودی با تاکید بر اینکه باید جلوی برخی سوء استفاده‌های مالی و اقتصادی گرفته شود افزود: چرا باید شاهد برخی صحنه‌های ناهنجار باشیم. هر کس در هر جایگاهی باید وظیفه قانونی خود را بدانند از فرماندار درخواست می شود به سرعت این نابسامانی را سامان بخشد.

وی ادامه داد: حمایت از تولید با برخی رفتارها و تصمیمات ناپخته سازگار نیست. بنده بیش از ۳۰ هفته است به کارخانجات و مراکز تولیدی سر کشی می کنم و خدا قوت عرض می‌کنم. تولیدکنندگان با تمام وجود برای کشور تلاش می‌کنند که بسیار قابل تقدیر است. برخی تصمیمات توسط مراکز و ادارات خدماتی قابل توجیه نیست من از مسئولان امر می‌خواهم با توجه به حساسیت مسئله تولید از تصمیمات ناپخته جلوگیری کنند.

وی در پایان گفت: همه وظیفه دارند دولت اسلامی را تقویت کنند و کسی حق تضعیف دولت را ندارد. تضعیف دولت غیر از انتقاد به دولت است و مقامات نظام همواره بر انتقاد سازنده تاکید داشته اند. ولی آنچه به ذهن می‌رسد این است که اگر امروز کسی دولت را تضعیف کند، خود دولت است که با تصمیمات ناپخته، عمل نکردن به وعده‌ها، مشکلات اقتصادی، حقوق‌های نجومی، رفتار های اشرافی، امید بستن به غربی‌ها، تلاش برای مذاکره با دشمن، پرروکردن دشمنان و تحقیرهایی که نسبت به منتقدین صورت گرفته و امثال این مطالب اموری است که با کمال تأسف دولتمردان محترم انجام داده‌اند. امید است که در این ماه‌های باقی مانده دست از این رفتارها برداشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha