دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قاسم سلیمانی

حوزه/ سانسور حاج قاسم و جبهه مقاومت در شبکه‌های اجتماعی و در رسانه‌های غربی از سال‌های گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری حوزه| رسانه‌های غربی و معاند نظام کاملاً به‌صورت هدفمند تلاش می‌کنند جبهه مقاومت را یک گروه افراطی و تروریستی نشان دهند.

البته این اقدام آن‌ها با یک عقبه و حمایتی از سوی کشورهای غربی همراه است به‌طوری‌که گروه‌هایی مثل داعش و گروه‌های سلفی را بنیان‌گذاری و تقویت می‌کنند تا بتوانند هم به اسلام ضربه بزنند و هم شیعیان را آدم‌های تندرو نشان بدهند تا با این بهانه زمینه حمله و کشتار مسلمانان را فراهم سازند.

این موضوع در شهادت حاج قاسم سلیمانی پیشران و نفر نخست جبهه مقاومت کاملاً مشخص شد به‌طوری‌که بعد از شهدت ایشان ما دیدیم که خیلی از مردم جهان به‌صورت خودجوش با جبهه مقاومت، مردم ایران و خانواده حاج قاسم سلیمانی اعلام هم‌بستگی و همدردی کردند.

 در واقع این محبوبیت ریشه‌دار بوده و ریشه در ارزش‌های دینی دارد به‌عبارت‌دیگر ریشه در ارزش‌هایی دارد که جبهه مقاومت بر اساس آن ایجاد شده است.

از سوی دیگر با به‌وجودآمدن شبکه‌های اجتماعی که به‌نوعی نقش مکمل را ایفا می‌کنند این خط رسانه‌ای کشورهای غربی تقویت شد به‌طوری‌که اینستاگرام علنا اقدام به حذف پست‌های حاج قاسم می‌کند که در نوع خود برای کشوری که مدام از آزادی بیان و اندیشه صحبت می‌کند خجالت‌آور است اما بااین‌وجود بهای این کار را در برابر مقاصد سیاسی که دنبال می‌کنند ناچیز می‌دادند.

در این جا نقش رسانه‌های داخلی یا رسانه‌های جبهه انقلاب خیلی مهم است که بتوانند این هجمه را شکسته و چهره‌ای واقعی حاج قاسم سلیمانی و جبهه مقاومت را نشان بدهند.

در این میان کار بچه‌های انقلابی پیشتاز پیش سنگین است و باید علاوه بر حضور مقتدرانه در فضای مجازی، پاسخ محکمی هم به این شبهه‌افکنی‌ها و غرض‌ورزی‌ها بدهند.

عباسعلی محمدی - فعال رسانه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha